Monday 22 February 2010

God is mijn toevlucht, mijn fort en sterkte, op Hem zal ik vertrouwen

Vertrouw In God
“Ik zal van Jehovah zeggen, Hij is mijn toevlucht, mijn vesting; mijn God in wie ik vertrouw” (Psalm 91:2)

Wat doen wij wanneer wij in probleem zijn of wanneer wij vinden dat onze omstandigheden buiten controle zijn?

Één van de beste dingen betreft het vader zijn is het leren van onze kinderen. In het leven van een kind gaan de dingen vaak verkeerd en de gebeurtenissen gebeuren dat zij zich onbeheerst voelen.  Tot een kind wordt opgegroeid is, is het niet uitgerust om alles onder ogen te zien dat de wereld hen voor de voeten werpt. Het ontbreekt hen aan sterkte, vertrouwen en vaardigheid. Dit is waar moeder en de vader in het beeld komen. Op die onbeheerste ogenblikken is het eerste ding een kind doet schreeuwen, „Mama!“ of „Papa!“  Het is het eerste dat zij kunnen bedenken.  Het is een totaal natuurlijke reactie op moeilijkheid en vrees. Voor een klein kind is een ouder een onuitputtelijke voorziening van sterkte, wijsheid en vaardigheid, zodat het slechts logisch is dat hun mama of papa hun eerste thuishaven zouden moeten zijn. Het komt uit een totaal vertrouwen in hun ouders die voor hen geven.

De Psalmist schreef het volgende: „ik zal van de Heer zeggen, „hij is mijn toevluchtsoord en mijn vesting, mijn God in wie ik vertrouw. “ „(Psalm 91:2) De Heer zou ook ons toevluchtsoord moeten zijn op de zelfde manier dat wij een toevluchtsoord voor onze kinderen zijn.  Wij moeten het zelfde soort geloof in God hebben zoals onze jonge kinderen in ons, en met dat, zet al je vertrouwen in op hem.

Maak God tot onze eerste thuishaven die, zich op zijn wijsheid en sterkte baseert ons in onze tijden van nood.

- Robert Prins [Auckland - Pakuranga - (NZ)]
Engels origineel / English original > God is my refuge and my fortress in Him I will trust

Saturday 20 February 2010

Reacting to Disasters


Reacting to Disasters
Whenever there is a disaster in the world, we find ourselves both troubled by the suffering and loss of life involved and by the questions asked about why God allows such things to happen. 

There are no ‘easy’ answers, as Job was to discover as he struggled with the catastrophes that overtook him and his family. Of course his friends were convinced that he was being deliberately punished by God. But their understanding was discredited by God himself, who declared they had “not spoken of me what is right” (Job 42:7). 

Many years later, the Lord Jesus Christ was asked about the massacre of Galileans in Jerusalem by Roman soldiers. The case of the Tower of Siloam, also in Jerusalem, was also fresh in their minds. It had collapsed and killed eighteen people. Jesus asks the rhetorical question: “Do you think that [the people who suffered] were worse sinners than all other men?” He provides the answer: “I tell you, no; but unless you repent you will all likewise perish” (Luke 13:1-5). 

> > > Click to read the full article

Also of interest: Read:  Haïti: did God cause the earthquake?

+++
2013 update: 

Enhanced by Zemanta

Through Christ's death you can be adopted as a child of God

Through Christ's death, you, by faith, can be adopted as a child of God (Romans 8:14-17, James 4:4-5). Because of Christ's work on the Cross, the Father can celebrate "for this son of mine was dead and is alive again; he was lost and is found" (Luke 15:24).
As God's adopted children from every race, ethnicity, society, and people-group, we are his people. Just as a husband and wife are united and become one flesh, so also, we, God's people, will be united with Christ in a new marriage covenant when he returns (Ephesians 5:31-32, Revelation 19:6-9).

Dutch version / Nederlandstalige versie > Door Christus' dood kunt u worden aangenomen als een kind van God

+++

2016 linkupdate

Door Christus' dood kunt u worden aangenomen als een kind van God

Door Christus' dood, kunt u door het geloof, worden aangenomen als een kind van God (Romeinen 8:14-17, James 4:4-5).
Vanwege het werk van Christus aan het Kruis, kan de Vader vieren omdat deze zoon van Hem dood
was en weer levend is geworden, "hij was verloren en is gevonden"  (Lucas 15:24).

Zoals Gods geadopteerde kinderen van elke ras, etniciteit, samenleving , en mensen-groep, zijn we zijn volk. Net zoals een man en vrouw worden verenigd en een vlees worden, zullen ook wij, Gods volk, worden verenigd in Christus in een nieuw huwelijksverbond wanneer hij terug komt. (Efeziërs 5:31-32; Openbaring 19:6-9) 


Good manners art of making people easy

Jonathan Swift, by Charles Jervas (died 1739)....
Jonathan Swift, by Charles Jervas (died 1739). See source website for additional information. (Photo credit: Wikipedia)

Good manners is the art of making those people easy with whom we converse. Whoever makes the fewest people uneasy is the best bred in the room.
Jonathan Swift
(1667-1745)





Dutch translation / Nederlandse vertaling > Goede manieren kunst om mensen op hun gemak te stellen

+++

2016 linkupdate

Goede manieren kunst om mensen op hun gemak te stellen

Jonathan_Swift
Jonathan_Swift (Photo credit: Wikipedia)


Goede manieren is de kunst om het die mensen gemakkelijk te maken met wie we praten. Wie de minste mensen ongemakkelijk maakt is de best opgevoede in de kamer.
Jonathan Swift
(1667-1745)


Engels origineel / English original > Good manners art of making people easy

Thursday 18 February 2010

Bible Study Week 30.7. - 5.8.2010

Flensunger Hof
Christadelphian-Gemeinde Esslingen

Dear brethren and sisters, young people and children. All brethren and sisters, young people and children are invited to join us, God willing, from the 3th of July to the 5th of August 2010 in the delightful holiday village Flensunger Hof for a week of family bible study, activity and fellowship. Most bedrooms in the complex are en-suite. More information under www.christadelphian.de/esslingen/bibe/studienwochen

In order to make the necessary arrangements we need your booking as soon as possible (booking form enclosed).

Because of the rising cost of Iiving, all brethren and sisters are encouraged to give donations to help make participation more affordable for families with children and brethren and sisters from Eastern Europe.

Donations should be transferred with the re mark "Spende Flensunger Hof 2010"to:

Christadelphian-Gemeinde Esslingen Postbank Stuttgart (Sort Code 600 100 70) Account No.: 638 03 702

/BAN:     DE07 6001 0070 0063 803702

B/C:       PBNKDEFF

Speaker and Topics for adults:

Br. Adrian Standeven (Nottingham, GB):

The Tabernacle - "a figure for the time then present"

Br. Joseph Palmer (San Diego, USA) "Lessons from the Philippians"

Studies by Joseph Palmer

 


Lessons from the

 


Philippians

 


Acts 16 "Choosing to

 


suffer affliction"

 


 

 


Phi! 1 "Your fellowship

 


from the first day"

 


Phi! 2 "Let this mind be in

 


you"

 


Phil 3 "I press toward the

 


 


mark"

 


Phi! 4 "Whatsoever things

 


are true"

 


Special study: Lessons

 


from creation: Californian

 


Trees

 


Studies by

 


Adrian Standeven

 


The Tabemac/e -

 


"a figure for the time

 


then present"

 


"There was a tabernac!e

 


made"

 


The Guter Court

 


The Brazen Altar and

 


Laver

 


The Holy Place

 


The Most Holy Place

 


"Arise and bui!d"

 


 

 


Exhortation in Esslingen on


8th Aug 2010 will be led by

 


Joseph Palmer

 




Special activities:

Outing, sports and crafts. Sunday School will be held during the studies.

Booking Fees:

Adults

Single room                   €270,-

Multi-bedroom                €235,-

Young people (17-19)

Single room                   €170,-

Multi-bedroom                €100,-

Children

1 amount for all children between 3 and 16 years

in one family                 €100,-

Children under 3           free

Adults booking before 2nd May 2010 receive a 10.- early booking reduction.

Please see booking form attached (in German) or download it from

www.chrisfadelphian.de/esslingen/ bibelstudienwochen


Christadelphian-Gemeinde Esslingen Anmeldeformular Bibelstudienwoche im Flensunger Hof Freitag, 30. Juli - Donnerstag, 05. Aug 2010

NAME


 


Familie Imhof

Am Stadtgarten 12 70806 Kornwestheim DEUTSCHLAND


STRASSE, HAUSNUMMER

ORTSTEIL

POSTLEITZAHL, ORT


 


'- _________________________________________________________________________________________________________ ---J LAND


 


                E-Mail:         vimhof@christadelphian.de

Telefon: +49(0)71545494


E-Mail:

Telefon:

Gemeinde:


 


Bitte entnehmt die Beiträge der Kostentabelle und beachtet den Frühbucher-Rabatt. Bitte schickt die Anmeldung bis spätestens 6.6.2010 zurück!

Teilnehmer


 


Name


Vorname


Getauft

o o o o o


Geburtsdatum (Kinder/Jugend!.)'


Zimmer- Vege-

typ ~         tarier

o o o o o


 


Kinder unter 16 Jahren müssen von einem Erwachsenen begleitet werden, der die Verantwortung übernimmt Bitte den gewünschten Zimmertyp angeben: EZ: Einzelzimmer; MZ: Mehrbettzimmer


 


Hilfe

IchlWir würde(n) gerne helfen bei (bitte ankreuzen):

                                                    Übersetzen   0

                                                Klavierspielen   0

                                            Sonntagsschule   0

                              Sonntagsschule mithelfen   0

                                                     Kinderhort   0

                                                      Teeabend   0


Bademeister/in Organisation Jugendsport Organisation Kindersport Organisation Basteln Wanderung leiten

Angebot: _______________ _


o o o o o o


 


Datum:

Bibelstudienwoche Flensunger Hof 2010


Unterschrift:

www.christadelphian.de/esslingen/bibe/studienwoche


Dutch version / Nederlandse versie > Bijbelstudieweek 30.7. - 5.8.2010
German text and subscription form / Deutches einladung > 

Bijbelstudieweek 30.7. - 5.8.2010

Christadelphian-Gemeinde Esslingen
Uitnodiging
Bibelstudienwoche
Flensunger Hof

Beste broeders en zusters, jonge persoon en kinderen, wij nodigen alle broers en zusters, jonge mensen en kinderen vriendelijk uit, om met ons, de week van 30 Juli tot 5 Augustus 2010 in de mooie vakantieomgeving van Flensunger Hof te besteden.
Het vakantiegebied is in de omgeving van Mücke, één uur auto rijden ten noorden van Frankfurt A. M. Bijna alle ruimten zijn uitgerust met douche en WC.
Verdere informatie kan u vinden onder: www.christadelphian.de/esslingen/bibelstudienwochen

Niemand zou wegens financiële redenen moeten afzien van te komen. Om het even wie een financiële noodsituatie zou hebben kan zich er toe zetten onze Duitse Broeders aan te schrijven om toch te kunnen participeren aan de studieweek van de Bijbel. Wij vragen namelijk, dergelijke broeders en zusters om in een geest van wederzijds vertrouwen ten laatste tegen  06.06.2009 zich te wenden tot broeders en zusters Neil en Ilona McQueen!

Mits dat overal de kostenstijging zich voor doet, worden alle broers en zusters van harte opgeroepen om door schenkingsbijdragen de families met kinderen te helpen om de participatie op deze week ook gemakkelijker te maken, en er voor te zorgen dat de broeders en de zusters van Oost-Europa ook kunnen worden uitgenodigd.
De schenkingen kunnen met bijschrift "Spende Flensunger Hof 2010" worden overgemaakt aan:

Christadelphian-Gemeinde Esslingen Postbank Stuttgart (Sort Code 600 100 70) Account No.: 638 03 702

/BAN:     DE07 6001 0070 0063 803702

B/C:       PBNKDEFF


Als spreker voor de volwassenen zal Adrian Standeven (Nottingham, GB) het onderwerp brengen: “Het tabernakel - „Een Gelijkenis voor de huidige tijd“  en Joseph Palmer uit San Diego (V.S.) „Lessen uit de Filippenzen“


Vind het verdere programma en inschrijvingsformulier:
In het Duits op > 

Wednesday 17 February 2010

The Metaphorical language of the Bible

To become a good Christian and to reach holiness it is essential to read the bible and to try to understand it. For some is the language of the Bible to old-fashioned. But for those we can only advise to look for a more contemporary translation. Today nobody in our Western world can bring in the excuse that he cannot find a Bible in a language he or she cannot understand. Everybody should be able to find several Bible translations on the market and one in a smoothly readable language which should be acceptable for that person. But one must take the biblical language used into account at reading the Holy Book.

On Saturday March 13 2010, god willing, the Dutch speaking Brethren in Christ shall keep their annual studies and meeting day in ‘t nieuw Kerkehuis, at the corner Daltonstraat/Leusderweg in Amersfoort. During that day we will take one of the most striking characteristics of biblical language use under eyes. It is the language which deters many people undeserved and where some have difficulty to come in to it.
Striking at the different denominations in Christianity is also how diverse people wish to approach those Biblical texts. Also the statements of the church communities lie sometimes far from each other, with the one which find that we need everything to take literally and the other one which find that it must be taken all figurative or as a tale.

On the study day the Dutch Brethren want show that it is a pity in fact that the figurative language and metaphors, which are characteristic for the Bible, are insufficiently recognized. Because it is just that metaphorical language that lets us to penetrate into the core of the biblical message. It is just the imagery language which that revives the book.
In the seminar the Brethren want to show three frequently used forms of picture language: the Parable, personalisation and the foreshadowing. It are the two last forms that ensure most problems in the church. Personalisation lets, as it happens, many believe that there is spoken of real people whereas it concerns individual characters, characteristic properties or situations. One gets also pictures which convert abstract terms into easily to understand (and recognisable!) key words. One must recognise them however. By personalisation, as it happens, many persons are confused or to found to mix the personages. Many cannot see or do not want to see the red wire which runs through the whole book.

The three forms of pictorial language can give us a deeper insight in truth and in the person of Christ Jesus. That are live pictures which provide the highest necessary insights, which we have necessary for a pure term of Jesus' position with respect to his Father and with respect to us as His children. But also for a pure insight in the real intention of the Mosaic law on the one hand, and the shortcomings of the Old Treaty on the other side. An insight that is necessary to be able to recognise what now exactly is the added value (and what not!) of the New Treaty in Christ, where our salvation eventually nevertheless depends on.
The Dutch Christadelphians want be supervisors of trainees who want to help us on getting a better insight to Bible reading.
 
It is, as it happens, this way only that we can become good bible readers when one has insight in the language use of those 66 books of the Holy Scriptures.
Everyone we would like to invite to attend a captivating study day and chance of making contact with other believing Christians and to gather sociably with bible study and two meals.

Dutch text / Nederlandse tekst >Studiedag rond Bijbelse Beeldtaal
Dutch aricles about this subject:

Zeggingskracht van beelden in de Bijbel #5 Voorafschaduwing

Vervolg van > Zeggingskracht van beelden in de Bijbel #4 Verpersoonlijking

Voorafschaduwing

Als derde vorm hebben we tenslotte het verschijnsel 'voorafschaduwing' gekozen. Deze term is als zodanig afkomstig uit de brief aan de Hebreeën. De schrijver van deze brief duidt hiermee, en met enkele verwante woorden, de gewoonte van de Schrift aan om personen en zaken in het OT zo te beschrijven dat ze ons een vooraankondiging geven van een latere werkelijkheid. Bijvoorbeeld het tabernakel als beeld van de uiteindelijke 'geestelijke tempel' in de voleinding, die gemeenschap van ware gelovigen waar bijv. Petrus over spreekt, waarin God pas werkelijk in volkomenheid wordt lof gebracht. Maar ook van personen als de priester-koning Melchizedek, of Jozef als onderkoning van Egypte, die elk op hun wijze een beeld geven van Gods Koning, de Messias. En die ons daarmee een dieper inzicht schenken in de ware persoon van Christus. Dat zijn 'levende' beelden die ons de hoogst noodzakelijke inzichten verschaffen, die we nodig hebben voor een zuiver begrip van Jezus' positie ten opzichte van zijn Vader en ten opzichte van ons als zijn kinderen. Maar ook voor een zuiver inzicht in de ware bedoeling van de Mozaïsche Wet enerzijds, en de tekortkomingen van het Oude Verbond anderzijds. Een inzicht dat we op zijn beurt weer nodig hebben om te onderkennen wat nu precies de toegevoegde waarde is (en wat niet!) van het Nieuwe Verbond in Christus, waar ons heil uiteindelijk toch van afhangt.

Zo God het wil zult u dit alles kunnen meemaken op onze komende studiedag. We zijn vast van plan daar weer een boeiende dag van te maken. Zoals de meesten van u intussen weten, hebben wij geen simpele kennisoverdracht voor ogen, maar willen we u tonen hoe ook u de Bijbel zo kunt lezen dat u er zelf uw weg in kunt vinden. Want uiteindelijk zult u dat zelf moeten kunnen; wij zijn slechts de stagebegeleiders die u op weg willen helpen, en het dient het streven van elke goede leermeester te zijn dat hij zichzelf overbodig maakt. In die geest bent u dus ook dit jaar weer welkom om opnieuw met ons op ontdekkingstocht te gaan. We hopen van harte u daarbij te kunnen begroeten.


Thema van onze studiedag:

Het koninkrijk van God is als

De zeggingskracht van beelden in de Bijbel

9.45-10.30 Ontvangst

Programma

10.30 Introductie:

Wat is beeldtaal?

En Ik zal tot de profeten spreken en Ik zal veel gezichten geven, en door de dienst van profeten zal Ik in 'beelden' spreken. (Hosea 12:10 NBG'S1)

11.10 Eerste studie:

Gelijkenissen

Daarop zei hij: 'Waarop lijkt het koninkrijk van God en waarmee zal ik het vergelijken?

Het/ijkt op ... (Lucas 13:18 NBV)

11.50-12.15 Gezamenlijke discussie over de studies van de ochtend. 12.15-13.45 Gelegenheid voor gesprekken en warme maaltijd.

14.00 Tweede studie:

Verpersoonlijking

Een van de zeven engelen ... kwam op me af en zei: 'Ik wil je de bruid laten zien, de vrouw van het lam. '(Openbaring 21:9 NBV)

14.45 Derde studie:

Voorafschaduwing

Want deze Melchisedek ... is vooreerst koning der gerechtigheid, vervolgens ook koning des vredes... en, aan de Zoon van God gelijkgesteld, blijft hij priester voor altoos. (Hebreeën 7:1-3 NBG'S1)

15.30-15.45 Pauze

15.45-16.30 Gezamenlijke discussie en beantwoording van vragen. 16.30-18.00 Gelegenheid voor gesprekken en broodmaaltijd.

Naast het volgen van de studies is er ruime gelegenheid voor onderlinge gesprekken of persoonlijke vragen aan de sprekers.

Ook bent u van harte welkom bij de lectuurtafel.

Broeders in Christus, Postbus 520, 3800 AM Amersfoort,

e-mail: info@broedersinchristus.nl              website: www.broedersinchristus.nl