Nu, minder dan een jaar later, wordt de site ingrijpend veranderd. GLG Partners wil veel meer advertenties op de site, zodat de inkomsten toenemen. Ook moet de site niet uitsluitend video’s tonen, maar moet ze veel breder worden. Het moet een ‘familie-vriendelijke netwerksite’ worden, waar christenen met elkaar in contact komen. Een soort combinatie van YouTube en sites als Hyves of Facebook.
GodTube trekt de laatste maanden minder bezoekers. Op het hoogtepunt bezochten 2,8 miljoen mensen per maand de site. Ondertussen zijn die aantallen flink gedaald. Vorige maand bezochten minder dan een miljoen mensen de site, blijkt uit statistieken van Quantcast, dat websitebezoekers telt.
GodTube gaat haar naam veranderen in Tangle.com en wil zich bovendien niet langer uitsluitend op christenen richten, maar ook niet-christelijke bezoekers interesseren voor de site. “De naam GodTube was te polariserend. Daarmee stootten we mensen af die we juist wel willen bereiken”, zegt Illian. “We denken dat er nog een heleboel ruimte is voor Tangle.com om verder te groeien. Maar daarvoor moeten we wel mensen bereiken die niet uitgesproken christen zijn, maar zich wel in die christelijke wereld kunnen vinden.”
De site trekt momenteel ongeveer twee miljoen bezoekers per maand.
No comments:
Post a Comment