Tuesday 3 February 2009

Enige zoon gegeven als liefdesdaad om leven te geven

Christelijke Overdenking

1 John 4:9 Dinsdag 3 februari 2009

English version > He sent his one and only Son into the world that we might live through him.

 

1 Johannes 4:9

         
  • Statenvertaling
  • GNV
  • NBG 1951
  • NBV
  • Het Boek

"Hierin is de liefde Gods jegens ons geopenbaard, dat God Zijn eniggeboren Zoon gezonden heeft in de wereld, opdat wij zouden leven door Hem." (1Jo 4:9 STV)

"Gods liefde voor ons is hieraan duidelijk geworden: hij heeft zijn enige Zoon in de wereld gezonden om ons door hem het leven te geven."

"Hierin is de liefde Gods jegens ons geopenbaard, dat God zijn eniggeboren Zoon gezonden heeft in de wereld, opdat wij zouden leven door Hem."

"En hierin is Gods liefde ons geopenbaard: God heeft zijn enige Zoon in de wereld gezonden, opdat we door hem zouden leven."

"God heeft ons laten zien hoe groot Zijn liefde voor ons is, door Zijn enige Zoon naar deze slechte wereld te sturen. Door Hem wilde God ons nieuw leven geven."

 

Overdenking van vandaag:

Liefde tonen is je leven delen met iemand anders. Niemand heeft dit principe zo belichaamt als Jezus! Zijn offer echter heeft ons gered en bracht ons nieuw leven in Christus. God wil nu dat we zijn liefde aan anderen tonen door het te delen op een manier die ze kunnen begrijpen en waarderen.

 

Gebed:

Heilige Heer, mijn hemelse Vader, ik dank u voor vandaag. Help me mijn leven te delen met iemand anders die het nodig heeft uw genade te ervaren. Help me alstublieft acht te slaan op degenen die gewond zijn en geef me wijsheid om hen op de beste manier naar u toe te leiden. In Jezus' naam bid ik. Amen.

No comments:

Post a Comment