Tuesday 24 February 2009

Gelukkig de man die zijn vreugde vindt in het Woord van God

Christelijke Overdenking

Psalm 1:1-2 Dinsdag 24 februari 2009

Psalm 1:2

         
  • Statenvertaling
  • GNV
  • NBG 1951
  • NBV
  • Het Boek

"Maar zijn lust is in des HEEREN wet, en hij overdenkt Zijn wet dag en nacht." (Ps 1:2 STV)

"Gelukkig de mens die vreugde vindt in de woorden van de Heer, ze steeds weer overdenkt, overdag en 's nachts."

"maar aan des HEREN wet zijn welgevallen heeft, en diens wet overpeinst bij dag en bij nacht."

"maar vreugde vindt in de wet van de HEER en zich verdiept in zijn wet, dag en nacht."

"Integendeel, het is voor hem een vreugde te doen wat de HERE van hem vraagt; dag en nacht is hij bezig met Zijn woord."

 

Overdenking van vandaag:

Verrukking! Vind je de dingen van God verrukkelijk? Welke heilige dingen van de Vader in de hemel blijven bij jou in gedachten door de dag heen? Doe met mij mee en probeer meer van de woorden van God in je hoofd te zetten door memorisatie en in je hart door bijbelstudie geleid door gebed.

 

Gebed:

Vader in de hemel, heilig en rechtvaardig in al uw wegen, ik beken dat ik niet altijd het beste gebruik maak van mijn tijds denken. Soms laat ik mijn gedachten dwarrelen naar plaatsen die ik met rust zou moeten laten. Soms concentreer ik me te veel op dingen die onbelangrijk zijn. Ik wil dat mijn gedachten en hart gestemd zijn met u, uw Woord, uw wil en uw weg. Geef me echte wijsheid, verlicht door uw Geest, om te zien, weten, leren en kunnen nadenken over de dingen die het dichtst bij uw hart zijn. In de naam van Jezus bid ik. Amen.

No comments:

Post a Comment