Sunday 1 March 2009

God laat mijn meedogende genegenheid tolerant zijn en vriendelijk


God laat mijn meedogende genegenheid tolerant zijn en vriendelijk. Zorg dat mijn liefdadigheid lang aanblijft en niet jaloers zal zijn. Dat ze lief is, niet benijdt niet bluft en geen opgedofte of met arrogantie gezwollen liefde is. Dat ik een persoon mag zijn die over meevoelende genegenheid beschikt. Dat ik mij niet ongepast gedraag en niet verder zoek naar mijn eigen belang. Dat ik niet probeer gewoon zelfzorg te verkrijgen, maar dat ik streef naar het zorgen van anderen. Laat ik niet gemakkelijk worden uitgelokt. Dat ik geen kwaad denk, dat ik geen schade aanricht en dat ik niet blij ben over onrecht. Laat me niet verheugen in de ongerechtigheid, maar blij zijn met de waarheid.

Laat me alle dingen dragen, alle juiste dingen geloven, alle goede dingen hopen, en alle dingen verduren. Laten liefdadigheid of meedogende genegenheid nooit falen.


No comments:

Post a Comment