Friday 24 April 2009

De grote oceaan van waarheid volledig onontdekt voor mij



"Ik weet niet hoe ik er uit mag zien voor de wereld, maar voor mezelf lijk ik
slechts als een jongen geweest te zijn die speelde op de kust, mezelf doorschakelend in het nu en dan
Vervolgens, een soepeler kiezelsteen vindend of een mooiere schelp dan een gewone, terwijl
de grote oceaan van waarheid volledig onontdekt voor mij ligt. "
- Isaac Newton (Brewster's, 'Memoires van Newton')

"...
Het koninkrijk van de hemel is als een koopman op zoek naar mooie parels, die,
toen hij een parel van grote prijs gevonden had, ging en alles verkocht wat hij had
en deze kocht. "
Mattheüs 13:46

Heer ik ben naarstig op zoek naar de essentie van Uw Woord.
Laat mij Uw Woorden tot ons duidelijk verstaan
en laat mij de grote prijs van Uw Koninkrijk vinden.


No comments:

Post a Comment