Saturday 4 April 2009

Hij heeft de Pneuma, de Kracht van Hem gegeven

Christelijke Overdenking

Zaterdag 4 april 2009


1 Johannes 4:13

         
  • Statenvertaling
  • GNV
  • NBG 1951
  • NBV
  • Het Boek

"Hieraan kennen wij, dat wij in Hem blijven, en Hij in ons, omdat Hij ons van Zijn Geest gegeven heeft." (1Jo 4:13 STV)

"Dat wij in hem blijven en hij in ons, weten we doordat hij ons heeft laten delen in zijn Geest."

"Hieraan onderkennen wij, dat wij in Hem blijven en Hij in ons, dat Hij ons van zijn Geest gegeven heeft."

"Dat wij in hem blijven en hij in ons, weten we doordat hij ons heeft laten delen in zijn Geest."

"En Hij heeft ons Zijn Heilige Geest gegeven; daardoor weten wij dat wij één met Hem zijn en Hij één met ons is."

 

Overdenking van vandaag:

Ons teken van authenticiteit die toont dat wij werkelijk Gods kinderen zijn, is de Heilige Geest die in ons woont. De hulp van de Geest brengt het karakter van God in ons leven (Gal. 5:22). De Geest helpt ons als we bidden (Rom. 8:26-27). De Geest geeft ons de kracht om zonde te overwinnen (Rom. 8:13) en geeft ons kracht om dingen te doen die we nooit mogelijk zouden achten (Efez. 3:14-21). De Geest troost ons bij verdriet en maakt Gods aanwezigheid in ons leven waar (Joh. 14:15-26). De Geest is het meest oprechte teken dat we kinderen zijn van God (Rom. 8:9, 14-16). Dank God voor Zijn gezegende Heilige Geest!

 

Gebed:

Vader, Ik prijs u voor uw heiligheid, majesteit en macht. Ik dank u voor uw liefdevolle genade. Ik ben onderdanig door uw gevende liefde die mij heeft gered. Maar vandaag, Vader, dank ik u het meest van alles voor uw Heilige Geest, die in mij leeft, die mij kracht geeft, die mij reinigt, die me ondersteunt en die uw vaderschap toegankelijk maakt en echt voor mij. Dank u, in de naam van Jezus, uit het diepst van mijn hart! Amen.

No comments:

Post a Comment