Monday 18 January 2010

Een mens die de moeite niet kan opbrengen om kleine dingen te doen


"Toon mij een mens die de moeite niet kan doen om kleine dingen te doen

en ik zal je een mens  laten zien die niet kan worden vertrouwd om grote dingen te doen. "
- Lawrence Bell

"Dus wat te doen? Twee dingen lijkt mij. Op z'n minst twee dingen.

Gebruik elke dag ten volle.
Vul het tot overvloedens toe met goedheid en geniet er bewust van.

Ten tweede: begin nu.
Heel een gebroken vriendschap, post een te late brief,
repareer een gebroken hart, zet grieven opzij,
handel impulsief uit goedgunstigheid.


We weten het allemaal: "De nacht zal komen."
- Lanny Henninger

"Zijn heer zei  tot hem:" Goed gedaan, goede en trouwe dienaar;
je was trouw over een paar dingen,
Ik zal je heerser over vele dingen maken.
Kom binnen in de vreugde van uw Heer. "
Mattheüs 25:21

Heer, laat mij tevreden zijn met de kleine dingen die ik kan doen,
maar geef mij ook de kracht om grote dingen te verwezenlijken.

Engelse versie / Enlgish version > Show me a man who cannot bother to do little things

No comments:

Post a Comment