Enkele decennia later is de zoekterm voor God niet meer zo veel voorkomend.
Zulke zoekopdrachten zijn zeer veel vertellend over datgene wat mensen bezig houdt. Wordt er veel naar God gezocht op Google, dan kun je daaruit concluderen dat mensen het belangrijk vinden er veel mee bezig zijn. En vice versa.
Ook belangrijke gebeurtenissen bepalen mee het zoekgedrag naar God. Dat kan men zien na opmerkelijke natuurrampen en ophefmakende terreurdaden.
In de VS werd er vlak na de aanslag op de marathon in Boston vier keer meer dan gebruikelijk gezocht op 'Gebed'. Niet zozeer omdat mensen opeens massaal bewogen waren om te gaan bidden, maar omdat men wilde weten waar de hashtag #prayforboston voor stond.
Bij belangrijke gebeurtenissen werd er 90% tot 280% meer gezocht naar nieuws en daalde de zoektermen die rechtstreeks te maken hebben met geloof licht, of bleef deze gelijk.
Betreffende de belangrijkste persoon voor velen, willen sommige kerkgemeenschappen doen geloven dat dit Jezus Christus zou zijn, maar deze haalt wereldwijd maar 4,7 miljoen zoekopdrachten terwijl reality-ster Kim Kardashian mag rekenen op zo'n 49 miljoen mensen die in hem geïnteresseerd waren.
No comments:
Post a Comment