Wednesday 7 January 2009

Zingen geschenk van God

Christelijke Overdenking - Woensdag 7 januari 2009 - Psalm 104:33-34 
************************************************************
English version > Singing gift from God


BIJBELVERS:
"Voor de HEER wil ik zingen zolang ik leef, een lied voor mijn God zolang ik besta. Moge mijn lofzang de HEER behagen, zoals ik mijn vreugde vind in hem."
- Psalm 104:33-34

OVERDENKING:
Zing je in de douche? Welke woorden komen laat je horen? Zingen is een geweldig cadeau! Ten eerste is het een geschenk van God aan ons; om ons te helpen onze blijdschap, opwinding, verdriet en overwinning te uiten. Ten tweede is het een geschenk van ons aan God; om ons te helpen ons respect, waardering, liefde en vertrouwen in God over te brengen. Dus laten we zingen, God prijzen voor wat hij heeft gedaan, bekend maken wat hij zal doen en anderen deel laten hebben van wat hij momenteel doet in ons leven!

GEBED:
God, Vader in de hemel, zelfs uw naam is heilig. Oefent u alstublieft uw wil uit over mijn hart, en de harten van mensen in onze wereld, zodat ze beter uw heilige karakter weerspiegelen. Ik vertrouw erop dat u, God, zorgt voor het voedsel dat ik elke dag nodig heb. Ik vraag u, Heilige Vader, vergeef me als ik mijn verbittering en woede loslaat die ik heb tegen diegenen die mij verwond hebben - ik heb uw hulp nodig om dit te doen. Geef mij kracht, God, om de verleidingen te weerstaan en de leugens van het kwaad. Maak mijn leven een roemrijk getuige van uw genade. In Jezus' naam bid ik. Amen.

No comments:

Post a Comment