Friday 26 February 2010

Weekly World Watch Feb 14th - 20th 2010‏


$Account.OrganizationName

CLICK HERE FOR THIS WEEKS WWW

In this weeks WWW

Who visited the Pope this week and what was said?
Who visited Moscow this week and what was said?
What has the UN nuclear watchdog said about Iran this week?
What's the word on the streets of Beirut about war with Israel?

+ + +

Weekly World Watch THEMES

All the WWW slides for last year have been grouped into themes.Suppose you want to view everything the WWW reported on in 2008 relating to financial collapse - just click the link below and then select the subject you want to view. There's everything from Israel to Russia, from financial collapse to natural disasters. It is amazing to view a whole year on one theme and WATCH God's hand working in the world.

Click here to visit the THEME page on the website

Nothing noble in the flesh left to itself

There is nothing noble in the flesh left to itself.
It is petty, insignificant, narrow and cloudy.
Only in the things of the Spirit is there that which is noble,
sublime, far-reaching, broad, intelligent, interesting and everlasting-
Brother Robert Roberts
Elpis Israel Page 90:

" The thinking of the flesh, uninfluenced by the ameliorating agency of divine truth, is so degenerating in its effects that it reduces man to savagism. There is nothing elevating or ennobling in fleshly thoughts; on the contrary, they tend to physical deterioration and death; for "to be carnally minded is death; but to be spiritually minded is life and peace" (Rom. viii 6). If ferocious creatures become tame, or civilized, it is the result of what may be termed spiritual influences; which, operating from without the animal, call into exercise its higher powers, by which the more turbulent are subdued, or kept in check."
"The unilluminated thinking of the flesh gives birth to the "works of the flesh; which are, adultery, fornication, uncleanness, las-civiousness, idolatry, witchcraft, hatred, variance, emulations, wrath, strife, dissensions, sects, envyings, murders, drunkenness, revellings, and such like" (Gal. v. 19). Unchecked by the truth and judgments of God, the world would have been composed solely of such characters."

Dutch translation / Nederlandse vertaling > Niets edel in het vlees dat tot zichzelf wordt gelaten

Niets edel in het vlees dat tot zichzelf wordt gelaten

Er is niets edel in het vlees dat tot zichzelf wordt gelaten.
Het is klein, onbeduidend, smal en mistig.
Enkel in de dingen van de Geest is daar dat edel, subliem, verrijkend, breed en intelligent is, interessant en eeuwigdurend.
- Broeder
Robert Roberts

Elpis Israël pagina 90:
"Het denken aan het vlees, beïnbvloed door het verbeterende vertegenwoordiging van goddelijke waarheid, is zo degenererend in zijn resultaten dat het de mens naar savagism reduceert. Er is niets verphefends of
veredelend in vleselijke gedachten; integendeel, zij zijn geneigd naar lichamelijke achteruitgang en dood; voor "vleselijk bedacht te zijn is doods; maar om geestelijk bedacht te zijn is leven en vrede" (Romeinen 8: 6). Indien woeste schepsels tam worden of civiliseerd, is het het resultaat waarvan geestelijke invloeden kunnen worden genoemd; die, zonder het dierlijke zich bedienend, roept het op tot het oefenen van zijn hogere machten, waardoor het turbulenter in controle is onderworpen of bijgehouden".

"Het unilluminated denken aan dat vlees geeft bevalling aan " werken van het vlees; welke zijn, overspel, fornicatie, onzuiverheid, wellustigheid, idolatrie, tovenarij, haat, verschil, wedijver, woede, conflict, meningsverschil, sekten, afgunst, moorden, dronkenschap, pretmakerijen en  zulke meer" (Galalaten v. 19). Ongehinderd door de waarheid en oordelen van God,  zou
de wereld alleen van zulke karkaters samengesteld zijn".

Engels origineel / English original > Nothing noble in the flesh left to itself

Uitzonderlijk getuigenis uit Israel

Duncan Heaster heeft een viedeo gemaakt met een getuigenis van Broeder Samuel waarin deze beschrijft hoe hij door de Sinai woestijn van Egypte een tocht van 18 dagen maakte en water van de bronnen dronk en enkel brood at.
Zij waren met 26, maar slechts 18 geraakten in Betshaba.

 Video is on the Carelinks Ministries page videos, http://www.facebook.com/video/video.php?v=301998778838&ref=mf

From Egypt To Israel On Foot

A Testimony From Israel

Brother Samuel describes how he walked 18 days by foot across the Sinai desert, climbed and vaulted the border fences, and got to Beer Sheba. Chased by Egyptian military, eating bread once / day, drinking water from camel wells... And now has learnt the full Gospel and ...been baptized.

 Video is on the Carelinks Ministries page videos, http://www.facebook.com/video/video.php?v=301998778838&ref=mf

Thursday 25 February 2010

Life in gratitude opens glory of God


“A life in gratitude opens God’s glory.”
- Bengt Sundberg

"It is always possible to be thankful for what is given,
rather than to complain about what is not given.
One or the other becomes a habit of life."
- Elizabeth Elliot

“Gratitude is not only the largest of virtues, but the parent of all other.”
 - Cicero

“Real gratitude means that we must thank God for what he has done for us,
and that we tell Him what we have done for Him.
- George R. Hendrick

"Offer to God thanksgiving,
And pay your vows to the Most High."

Psalm 50:14

God I thank You for al your works
and for supplying to be allowed to enter your kingdom.


Dutch version / Nederlandse versie > Leven in dankbaarheid opent glorie van God

Leven in dankbaarheid opent glorie van God


"Een leven in dankbaarheid opent de glorie van God."
- Bengt Sundberg

„Het is altijd mogelijk dankbaar te zijn voor wat wordt gegeven,
eerder dan te klagen over wat niet wordt gegeven.
Het één of het andere wordt een gewoonte van het leven.„
- Elizabeth Elliot

"Dankbaarheid is niet alleen de grootste van deugden,
maar de ouder van alle andere."
- Cicero

"Ware dankbaarheid betekent dat we God moeten danken voor wat Hij voor ons gedaan heeft,
en dat we Hem vertellen wat we voor Hem gedaan hebben."
- George R. Hendrick

„Bied dankzegging aan God,
en betaal uw geloften aan de Hoogste.“
Psalm 50:14

God ik dank U voor al Uw werken en voor de voorziening om Uw Koninkrijk te mogen binnentreden.

Engelse versie / English version > Life in gratitude opens glory of God

Wednesday 24 February 2010

Oppassen met levensbeëindiging

Plaisier: Pas op met levensbeëindiging

Plaisier: Pas op met levensbeëindiging


Levensbeëindiging bij mensen die 'levensmoe' zijn, staat haaks op een bijbelse en christelijk geïnspireerde moraal. Dat zegt Arjan Plaisier, scriba van de Nederlandse Protestantse Kerk in reactie op het burgerinitiatief 'Uit vrije wil'.

Dag schrijft Plaisier in de actualiteitencolumn 'commentaar bij de tijd'. Hij maakt daarbij wel een onderscheid tussen levensbeëindiging bij levensmoeheid en bij ondraaglijk en onbehandelbaar lijden. De kerkleider heeft moeite met het eerste punt.

Hij concludeert dat levensmoeheid vaak voorkomt bij mensen. Dit heeft volgens hem verschillende oorzaken, maar het antwoord hierop moet geen levensbeëindiging zijn. "Levensmoeheid doet een beroep op anderen. Het doet een beroep op de christelijke gemeente om oog te hebben voor elkaar. Het vraagt om adequate pastorale zorg en aandacht".

Plaisier bedoelt met andere woorden: mensen die levensmoe zijn, moeten we niet de vrijheid geven om het leven vaarwel te zeggen. We moeten juist zorg geven aan die mensen.

Het burgerinitiatief 'Uit vrije wil' verzamelde in de afgelopen weken ruim 40.000 handtekeningen waardoor het debat over hulp bij zelfdoding op de agenda van de Nederlandse Tweede Kamer komt.

Bron: IKON

Lees hier de hele column van Plaisier

Johannes Passion muzikale vertelling van lijden en sterven van Jezus



De ‘Johannes Passion (BWV 245)’, in 1723 gecomponeerd door Johan Sebastian Bach, is een muzikale vertelling van het lijden en sterven van Jezus volgens het evangelie van Johannes. De ‘Johannes Passion’ behoort tot de meest monumentale werken die Bach in zijn leven heeft gecomponeerd. De muziek blijft ontroeren. Na bijna drie eeuwen nog steeds en zelfs alsmaar meer.

Bachs inlevingsgevoel met wat Christus in zijn lijden en sterven voor de wereld onderging, is in dit werk ten diepste mee te voelen. Terwijl Bachs ‘Mattheus Passion’ eindigt met diepe rouw om Christus' sterven op Goede Vrijdag, eindigt de ‘Johannes Passion’ juist met een prachtig en jubelend koraal waarin Bach de toehoorder door de treurnis van Goede Vrijdag heen trekt naar het licht van Christus' Verrijzenis.

Op zondag 28 februari om 20 uur wordt de ‘Johannes Passion’ in de basiliek van Koekelberg uitgevoerd door het Jan-Niklaaskoor uit Beersel samen met het Bhagensemble uit Halle. Voor de algemene leiding tekent Dirk Ottoy. Solisten zijn Sieglinde Baeyens (sopraan), Eunice Arias (alt), Joris Bosman (tenor), Jean Guy Devienne (bas) en Philip van Meurs (pilatus). Met medewerking van Halewijn Devillé (cello) en Wouter Dekoninck (orgel).

Toegangskaarten kosten 15 euro (of 12 euro in voorverkoop op onderstaand adres of door storting van het bedrag op rekening nummer 422-1063441-92 van de Jan-Niklaasstichting – Beersel, met vermelding van ‘Johannes Passion – Koekelberg’)

Info en voorverkoop kaarten: Dienst Toerisme Nationale basiliek van het Heilig Hart, Koekelberg, telefoon 02 421 16 62, e-mail toerisme.basilica.tourisme@busmail.net.

Stichting 'Schreeuw om leven' tegen abortus op huishoudbeurs

Stichting Schreeuw om Leven staat dit jaar opnieuw op de Huishoudbeurs in Nederland om daar de bekende modelletjes van het ongeboren kind uit te delen.
 Bert Dorenbos: "We hebben er 10.000 en hopen er zo veel mogelijk kwijt te kunnen. Veel mensen reageren enthousiast op onze actie. 'Het is een echt kindje!' zeggen veel mensen. Waneer men er dan achterkomt dat er in Nederland zulke kinderen worden geaborteerd reageren veel mensen geschokt. 'Dat kan toch niet,' hoor je dan." Volgens Dorenbos is er een kennisachterstand onder de Nederlandse bevolking die ertoe leidt dat "abortus niks voorstelt."

"De Bijbel leert dat God ons heeft geschapen, er een zondeval is gekomen en er dus lijden in de wereld is. In de huidige samenleving past dat lijden niet; we doen er alles aan om dat lijden uit de samenleving te laten. De zoektocht naar genot en eigen wil zet zich voort. Christenen worden hier door beïnvloed en hebben dan ook vaak compassie voor het lijden wat men vindt in de wereld. Om die reden laten christenen zich weinig uit over abortus en euthanasie. Men heeft medelijden voor het jonge meisje dat zwanger wordt, of de oude vrouw die kanker heeft, terwijl de daad van abortus of euthanasie een gruwel is. Filipenzen heeft het echter over 'deelgenoot zijn van het lijden'. Lijden is een gelegenheid om dichter bij God te komen. Tegenstanders van God willen daarom deze genade weghalen."

Bert Dorenbos: "Ook doordat prediking in kerken niet meer profetisch is, zetten christenen zich niet meer sterk in voor euthanasie en abortus. Het consumentisme heeft veel invloed op het christendom; er wordt gepredikt wat mensen willen horen zonder evenwichtig over oordeel en zonden te prediken. Hierdoor verandert de moraal van christenen. Deze afzwakking van ons moraal wordt gestimuleerd doordat christenen hun Bijbel minder lezen. Dit heeft weer tot gevolg dat we ethisch gezien een verslapping meemaken, omdat we niet doordrongen zijn van de waarheid. Denk daarbij ook aan de rol van lijden in de kerk. Wanneer hier geen zicht op is, kan men geen houding aannemen ten opzichte van abortus en euthanasie omdat men te veel compassie voor euthanasie en abortus krijgt. Gelukkig zie ik wel een Reveil van jonge mensen die hun stem weer duidelijk willen laten horen. Daar ben ik heel blij om."