Monday 22 June 2015

Only one person who has the power to cast the deciding vote that will kill your dream




There exists only one person who has the power to cast the deciding vote that will kill your dream...YOU!


 'Moses spoke to the children of Israel...'Look the Lord you God has set the land before you, go up and possess it... Yet, for all that, you did not believe the Lord your God... And the Lord ...took an oath, saying, surely not one of these men...shall see that good land of which I swore to give...' Deuteronomy 1:3,21,32,34-35


Een visum, een leven

Onder de naam Een visum, een leven wil de Brusselse Anne-Laure Losseau zich, samen met een aantal andere Brusselse geëngageerde burgers, inzetten voor Syrische oorlogsvluchtelingen. Ze willen de Conventie van Genève uit 1951, herleid tot een prop papier, uitvouwen en gladstrijken.
Als burgers die solidair zijn met andere burgers in nood, willen ze de letter van de Vluchtelingenconventie opnieuw in ere herstellen.
Omdat vluchtelingen enkel via de illegale weg naar België kunnen komen om dan asiel aan te vragen, neemt de burgergroep een andere legale, weinig belopen weg: de piste van een humanitair visum.

> Lees verder:

Brusselaars halen Syrische vluchtelingen zelf naar België

Een aantal Brusselse burgers – een melange van verschillende leeftijden, beroepen en achtergronden – wil doen wat België niet of nauwelijks doet: kwetsbare Syrische vluchtelingen op een veilige manier naar België halen. Engagement van onderuit, een positief en krachtig signaal aan België en Europa.

Pauselijjk verzoek gemeenschappelijke viering door alle christelijke kerken van Pasen

BRUSSEL (KerkNet) – Steven H. Fuite, de voorzitter van Verenigde Protestantse Kerk van België, reageert positief op de aanzet van paus Franciscus voor de gemeenschappelijke viering door alle christelijke kerken van Pasen. Paus Franciscus vertelde recent tijdens een ontmoeting met priesters uit de hele wereld dat de katholieke Kerk niet a priori wil vasthouden aan de Gregoriaanse kalender voor de bepaling van de paasdatum. Dat aanbod wordt beschouwd als een belangrijke doorbraak. De Oosterse kerken, waaronder de Russisch-orthodoxe Kerk en het oecumenische patriarchaat, reageerden vorige week al positief op het aanbod van paus Franciscus.

Steven H. Fuite, de voorzitter van Verenigde Protestantse Kerk van België, zegt dat het streven naar een gemeenschappelijke paasdatum ook vanuit de protestantse gemeenschap wordt gesteund:
 "Ik ben heel blij met alle inspanningen die ertoe bijdragen dat de christelijke kerken elkaar vinden, en heel concreet ook de gemeenschappelijke viering van Pasen. Indien wij het grootste christelijke feest, dat Pasen is, op dezelfde datum kunnen vieren dan zou dat fantastisch zijn. Het zou tevens de uitdrukking zijn van de eenheid van de christenen."

VPKB-voorzitter Fuite gelooft niet dat er bij de protestantse kerken een veto bestaat tegen een bepaalde paasdatum.
 "Ik meen dat protestanten hun gevoeligheid hierover graag opzij willen zetten om tot eenzelfde datum te komen. Pasen is het belangrijkste christelijke feest. Het werd al in de vroege christelijke kerk gevierd, nog voor er sprake was over de viering van het kerstfeest. Het geloof in het leven, de dood en het feit dat lijden niet het laatste woord heeft, behoort tot de kern van het christendom. Met Pasen vieren wij de opstanding uit de dood van Christus, de man van Nazareth. Dat behoort tot de kern van het christendom. Pasen leert ons dat er steeds toekomst is, hoe groot het lijden ook is."
zegt hij.
(Kerknet)

Onze wereld is een vuilnisbelt geworden. En of je het nu graag hoort of niet: het is de mens zelf die daarvoor de grootste verantwoordelijkheid draagt.
De aanpak van de ecologische crisis verloopt veel te traag. De paus roept op tot engagement en actie. Niet morgen, maar vandaag.
Toch blijft Paus Franciscus optimistisch. Hij gelooft in de mens en zijn mogelijkheden zichzelf te overstijgen. Maar dan zullen we daar bewust voor moeten kiezen. Alleen zo kan het tij gekeerd worden.
Deze encycliek zet de mensheid aan het werk. Het is niet toevallig dat hij niet alleen gericht is aan de gelovigen of mensen van goede wil, maar aan alle mensen zonder onderscheid. Ik hoop dan ook dat deze oproep niet in dovenmansoren valt. Falen is namelijk geen optie. In actie komen, vandaag nog, is het enige alternatief.

Lees verder:

Klimaat: waarom falen geen optie is

Paus waarschuwt dat de mens en milieu met elkaar verbonden zijn

Kan het helpen als een kerkvader zich uitspreekt over een wereldse zaak? Misschien wel. In ieder geval is het hoognodig om werk te maken van onze verhouding met de natuur.

De nieuwe encycliek van de paus ‘Laudato Si’ kan hopelijk diegenen van de conservatieve gelovige kant welke de opwarming van de aarde willen negeren anders doen gaan denken.

"In de ‘Zorg om de schepping’ neemt de paus een duidelijk standpunt in. Hij beklemtoont het algemeen welzijn en de zorg voor de komende generaties. Het is een holistischne mens- en wereldvisie waarbij alles met alles verbonden is. Hij heeft aandacht voor mens én milieu. De strijd tegen armoede, zorg voor de natuur en ijver voor de menselijke waardigheid gaan hand in hand. Sociale en ecologische problemen staan niet los van elkaar.
Het knelpunt ligt volgens de paus vooral in de consumptiemaatschappij die de natuurlijke rijkdommen verspilt en opgebruikt en gericht is op winstmaximalisatie.

Het is opmerkelijk dat de paus niet alleen de problematiek in al zijn aspecten benoemt maar ook alternatieve benaderingswijzen en actieterreinen aangeeft.

Good and bad things in this world

There are many good things in this world, but also many bad things; Thee are also many things which may seem good but which are not so go for us. There are many tempting things which may bring us in situations where we are going to do things which are not always so good for us.

Those things which may bring us in temptation do not always show their true face. When we give in we call such an action sinning.

In the old times already warnings were given. Everything got notated in a Book of books, in which people could find advice and guidance.

We ourselves do have to be aware that we just can not be perfect, but also can not expect others to be perfect.  We also have to be careful how we look at others and do not judge them. By judging others we ourselves could be doing wrong. No man, except Christ Jesus was or is sinless. We may not have any illusion about that.
The one who makes us well and gives life was born long ago and after his death taken out of the dead, as an example to what can happen to us. To Jesus was authority given to to give eternal life.
We may wonder if we 'Can we not do what Jesus did?' but should know it seems to be impossible, but there is no reason not to try it.

It all started very early at the beginning of times, in the garden of Eden, when the fall of man pulled us all in a terrible situation and got many people doubted God's right to have dominion over us and to judge us.

Some may say that
a thing is good when on its own account it ought to exist, and bad when on its own account it ought not to exist. If it seems to be in our power to cause a thing to exist or not to exist, we ought to try to make it exist if it is good, and not exist if it is bad.
Though many try to bring things in existence which are not good at all. When a thing is good, it is fitting that we should feel pleasure in its existence. When it is bad, it is fitting that we should feel that there is something wrong with it. Somehow each person, like animals, has some inner feeling or instinct, of what is good or bad.

For many good means the same as desired, so
that when we say a thing is good we mean that it is desired.
 but man has many desires which are not at all good for him.Therefore we do have to be careful with such a definition of "good" and "bad".

You also might say
ethical preferences are a mere matter of taste,
and in a certain way they are and they can change by the standards of time. What might be considered the right way in one period of time may be considered the wrong way in an other period.

When people would listen much more to their inner voice, they would much easier know what is good and what is bad. Also when they would read the Bible and keep to its instructions there would be less difficulties in the world about the concern of doing good or bad, than everyone would have a correct guiding or measuring unit for goodness and badness.

This article is not meant to go deep into the matter, but is only provided to introduce the question and to present some interesting articles.

  1. Forbidden Fruit in the Midst of the Garden 1
  2. Forbidden Fruit in the Midst of the Garden 4
  3. A Living Faith #4 Effort
  4. Let not sin reign in your mortal body
  5. No time for immorality
  6. Integrity of the fellowship
  7. Looking for something or for the Truth and what it might be and self-awareness
  8. A voice and a Word given for wisdom
  9. No prophecy of the scripture is of any private interpretation
  10. The one who makes us well and gives life
  11. Authority given to him To give eternal life
  12. We are redeemed; we are “bought with a price”
  13. Can we not do what Jesus did?
  14. Salvation and Righteousness
  15. Atonement And Fellowship 4/8
  16. Atonement and the race been bought
  17. Missional hermeneutics 5/5
  18. May the Lord direct your hearts to …
  19. Cognizance at the doorstep or at the internet socket
  20. What Is Sanctification?
+++