Wednesday 14 September 2016

Amerikaans-Iraanse voorganger Saeed Abedini plaatst omstreden bericht

Ongelofelijk hoe de haatzaaiïng en valse berichtgeving over de Islam verder gaat. Vooral in Amerika heeft men duidelijk zulk een schrik te pakken dat alles dat maar enigszins verwijst naar islam of moslim als duivels wordt aanschouwt.

Overal ter wereld vinden wij mensen die beweren dat Islam van Satan is, waarbij zij dan die satan een duivels persoon mee bedoelen die iedereen tot eeuwige verdoemenis brengt.

De Amerikaans-Iraanse voorganger Saeed Abedini heeft 15 jaar na '11 september' een controversieel bericht geschreven op zijn Facebookpagina.
 "Na 15 jaar sterven er iedere dag nog steeds mensen als gevolg van de leer van de islam. Ja, we moeten Van Moslims Houden, maar we moeten ook de hele wereld duidelijk maken dat de Islam Van Satan Is,"
aldus Abedini. Heel wat mensen beschouwen de wereld in oorlog sinds 11 september 2001. Voor de predikant is het duidelijk waar al het kwaad vandaan komt. Hij schrijft

"Wij Zijn In Ooorlog, zeg ik in het bijzonder tegen onze politieke leiders.,
Vervolgens voegt de predikant bij zijn tekst een video waarin hij volgens hem duidelijk maakt dat
"Christenen Geloven Dat De Islam Van Satan Is. Wie de leer van de islam aanhangt is een volger van Een Satanische Religie. De meest voorgangers en christenen durven dit geluid uit angst niet te laten horen. Daarom Verklaar Ik Luid En Duidelijk Dat De Islam Is Gesticht Door Satan Om Moslims Ervan Te Weerhouden Om Gered Te Worden Door Het Bloed Van Jezus. Satan Wil Hen De Hel In Sturen."
schreeuwt  Abedini, waarna hij Johannes 10:10 citeert,
 'De dief komt alleen maar om te stelen, te slachten en verloren te laten gaan; Ik ben gekomen, opdat zij leven hebben en overvloed hebben.'
In zijn boodschap, die u in het volgende artikel onveranderd kan vinden, roept hij verder op om te beseffen dat wij in oorlog zijn. Hieraan wil hij de politici herinneren, alsof hij hen ook aanport om werkelijk ten oorlog te trekken.

> https://www.facebook.com/vocir/videos?ref=page_internal

=


+++

Saturday 10 September 2016

Being aligned with above

Disney's Friends for Change
Disney's Friends for Change (Photo credit: Wikipedia)
To become justified we ourselves do have to act in the right way. We must act justly and we also have to enact it. It’s in our own hands.

The word, “Tzedek,” which means “justice,” also means “righteousness.” 
The Hebrew word “Tzedaka,” which means “charity,” comes from that same word, “Tzedek,” which can mean that they are connected. Unless righteousness is rooted in kindness, in compassion, and in being a giver and caring for the poor and needy, etc., it is not “just.”

Being “right with God” but not with your fellow man is not aligned with heaven.

The world has chosen to go its own way, but along the way many people also demanded to have judges. As such we got the judges and in the Book of judges or "Shoftim" we can see how an
unjust society may be tried but also directed. 

In the Torah portion of Shoftim, “justice” is not a single word, because it is not a single concept. The double word is its own congruence. That’s the alignment to strive for – justice that is righteous and righteousness that is just – rooted in kindness, caring, and giving. Says Robert Frost,
Nothing can make injustice just but mercy.”
What is done wrong shall have its consequences. Even when we regret what we did wrong we shall have to bear the consequences. sometimes we even may think we did the right thing but did something wrongly or it turned out badly. Living in this world we are under the events of this world, dependant on others but also on our own. And it is that self that can make the better choices, leaving those who want to be off the world for what they are and may think of us. They may laugh with us for us choosing an other way of life. But we have to make that important choice and have to go for the right way.
Even when we have the right intentions things may go wrong, but at least then we tried. Whatever we do it can always be that the world does not like it. When we did it with a right heart and good intentions who is to blame?

When we live in this world, we do have to grow up and have several decades of trying. With falling and standing up again we learn. By trial we grow and learn our lesson:
we might not be able to repair our world, we might not be able to change our community, we might not be able to uplift our family, we might not get to our goal,
That all seem so bad (you would think). But it should not all so be so bad. When we as person can change and become better in the end, it is not at all bad.  We should be able to transform ourself. 

Each of us has the ability to perfect our own soul; to begin that process of self-transformation.  The crux of this story:
we can’t begin to change the world, unless we first begin to change ourselves.

Best is that we try to be in alignment with the heavenly rules and statues God provided for His creation.Every day we should think about the Most Divine Creator and see ourself in His creation. Where do you want to stand in it? Where do you place yourself?

Are we willing to change ourselves and are we willing to try to go for a new spiritual life?

To get justice ourselves we have to show others justice and should we have charity and mercy for others. At the same time we should be willing to change and to get ourselves transformed under the working of greater forces than those of this world. Believing in the Great power of That One Who gave the authority to Jesus to judge mankind, we shall have less to fear when we try to follow those words of that sent one from God.

Following Jesus we can put our hope in becoming justified and when becoming righteous enjoying already now the blessings of a new life.

*

Please continue reading: Looking for a spiritual new life

Tuesday 6 September 2016

Thursday 25 August 2016

Heeft Bijbel voor de mens van vandaag nog betekenis

Voor de Parsja Dewariem 5776 vroeg het NIK zich af of de Bijbel voor de mens van vandaag, die leeft in een wereld van revoluties, automatisering en atoombewapening nog betekenis kan hebben.

In het verre verleden hielden heel wat mensen vast aan de bijbel die zelfs een invloed had op het taal gebruik. Heel wat zegswijzen kwamen uit de Heilige Schrift.
De Bijbel is steeds een belangrijke bron van inspiratie geweest voor het religieuze denken en heeft een diepgaande invloed gehad op de culturele ontwikkeling in Europa, Amerika en het Nabije Oosten. Niettemin lijkt de Bijbel voor velen niet veel meer te zijn dan een achtenswaardige stem uit het verleden.

Twee honderd jaar geleden mag het dan een veel ter hand genomen boek geweest zijn, nu nemen nog maar weinig mensen de tijd om er in te lezen.  Niet veel mensen zijn er nog in geïnteresseerd en hebben geen behoefte meer om nog een persoonlijke relatie aan te gaan met een onzichtbaar Wezen dat voor velen zo onbegrijpbaar lijkt te zijn.

Maar die onbegrijpbaarheid komt echter doordat de meeste mensen zich laten leiden door menselijke doctrines, waarbij zij volstrekt willen vasthouden aan de drie-eenheid.Dit maakt veel van de teksten zo gecompliceerd en wat tegenstrijdig. Indien de mensen die Drie-eenheidsgedachte maar eens durfden opzij te schuiven zouden zij veel vlugger tot een beter inzicht komen en makkelijker al die oude teksten begrijpen.

De mensen moeten beseffen dat de Bijbel het Opperwezen als een persoonlijke God beschrijft, die over de natuur heerst en de menselijke geschiedenis stuurt. Het Opperwezen wordt niet slechts als eerste oorzaak van al het zijnde gezien, die in een ver verleden de wereld schiep maar Zich sindsdien uit Zijn schepping terug zou hebben getrokken en het universum aan zijn wetmatig lot zou hebben overgelaten.

Dat Dit Overmachtig Subliem Wezen alles in de hand zou hebben stoort veel mensen, maar doet hen ook vragen stellen waarom dan wel bepaald slechte dingen gebeuren. Men stelt zich dan vragen bij die relatie van dat Supperwezen.


 De Schepper van hemel en aarde blijft betrokken bij de mensheid en Zijn relatie tot de mens blijft van persoonlijke aard. Het Opperwezen kent Zijn onderdanen en wil door hen gekend worden.
De verhouding tussen God en mens wordt in de Bijbel beschreven in ethische categorieën: op de mens wordt een ethisch beroep gedaan.

Volgens het NIK is het een Ich-du relatie, die de mens niettemin vrijlaat in zijn keuzes en hem een grote individuele verantwoordelijkheid toekent, samengevat in het ethisch monotheïsme van het jodendom. Maar die Ik-Jij verhouding gaat nog verder in de goyim generaties en treft ook de niet Joden die keuzes zullen moeten maken.

Elk van ons moet beseffen dat wij in evenbeeld naar God zijn geschapen en een geweten ingeplant hebben gekregen. Elkeen heeft een natuurlijk instinct dat een besef van goed en kwaad voor legt. Daarin moet elk wezen zijn keuze bepalen en uitzoeken welke richting hij of zij uit wil gaan.

De Bijbel is een oevolutionair boek: een belangrijk thema vormt de bevrijding van de mens van incestueuze gebondenheid aan bloed en bodem, van het onderworpen zijn aan afgoderij en slavernij. Het hoofdthema vormt Imitatio Dei, het wandelen in de voetsporen van God en het opgaan in Zijn eigenschappen. Het mens- en wereldbeeld wordt bepaald door het begrip verheffing, waarin alle onderdelen van de schepping worden betrokken.

De Bijbel is zo uniek omdat daarin Gods `denken; centraal staat.
De Bijbel is een buitenwerelds gegeven, dat niet naar de maatstaven van religies, die ontstaan zijn vanuit enig cultureel volksbewustzijn, beoordeeld kan worden.
De Bijbel ontmoette in de loop der eeuwen de grote wereldculturen, die `man-made’, materialistisch of intellectualistisch van aard waren. Vandaar dat de Bijbel altijd in confrontatie trad met de verschillende oude beschavingen.

Lees hier verder meer over in: Dewariem/Deuteronomium – De invloed van de bijbel op de beschaving

Wednesday 24 August 2016

Were Biblical writers Math nerds

English: Golden ratio in pyramids
Golden ratio in pyramids (Photo credit: Wikipedia)
At The Thousand-Year View the writer N.S. Palmer who has degrees in mathematics, economics, philosophy, and biology, looks from his mathematical eye-view at the writers of the set apart books of the Bible.

By the Christadelphians there are also several who like to find all the mathematical cues in those sacred writings. for me this sometimes goes too far, but that is just my impression.

For "nerds" like N.S.Palmer (like he calls himself so), it’s very exciting to look at the numerology and mathematics used in the Bible.
The writer looks at the favourite number pi which is often the only thing people remember from geometry class in school, but for him is the most interesting in the Bible. In the Bible it can be found in two places (Kings 7:23 + 2 Chronicles 4:2)

Other Biblical references to mathematics are little strained. In life, the Golden Ratio (1.618..) occurs frequently, especially in art and architecture. In the Bible, Exodus 25:10 says that God commanded Noah to build the Ark of the Covenant measuring 2.5 by 1.5 cubits, and 2.5 divided by 1.5 is 1.666. Some writers say it refers to the Golden Ratio, but unless the Vilna Gaon came up with something like he did with pi, it doesn’t look like it to me.

> Read about it:  Biblical Writers Were Math Nerds

+++