''Soms moet je de moed kunnen opbrengen voor één grote sprong;
een kloof kan je niet oversteken met twee kleine sprongetjes.''
David Lloyd George
Looked at by Marcus Ampe from a Christian viewpoint.
De wereld bekeken vanuit een Christelijke visie door Marcus Ampe
It isn’t about moving the same old church practices to a smaller venue. It’s about reassessing every one of those practices to see if they meet the needs of the Kingdom, advance the message of the Gospel, and draw closer to God.
"I am becoming more convinced that the crimes committed following 9 October 2016 and 25 August 2017 bear the hallmarks of genocide and call in the strongest terms for accountability.”
“are taken away and never return” and found a “recurring theme” of women and girls being abducted.The agency also found an ongoing systematic campaign of “terror and forced starvation” which are forcing Rohingya out of the country.
“The bulldozing of entire villages is incredibly worrying. Myanmar’s authorities are erasing evidence of crimes against humanity, making any future attempts to hold those responsible to account extremely difficult,”said Amnesty International’s Crisis Response Director Tirana Hassan.
“No one should be returned to Myanmar until they can do so voluntarily, in safety and dignity – something that is clearly not possible today,”Amnesty International said.
“We are here to say no to fascism and racism, which are a danger today for democracy and coexistence.and warned
We don’t want to repeat the tragedies of fascism and nazism”What frightened her most was what worries me also a lot, namely the
“indifference, superficiality and ignorance”that allows fascist ideologies to take root.
“welk volk, hoe groot ook, heeft wetten en een mishpat zo rechtvaardig als het onderricht dat ik u nu geef?” (Deut. 4:8).Die regels betreffen de verhouding tot God zelf en tot de naaste, maar ook tot de vreemdeling en de sociaal zwakke in de maatschappij. Bij het uitspreken van de zegen en de vloek op de Ebal en de Gerizim moeten zij plechtig verklaren
“Vervloekt is een ieder die de mishpat van vreemdelingen, weduwen en wezen schendt” (Deut. 27:19).Maar we vinden het woord vooral bij de profeten. Maar liefst een derde van alle gebruik van mishpat staat daar. Gods woorden door Jeremia illustreren de brede betekenis van het woord, wanneer Hij zegt:
“De ooievaar aan de hemel, de tortelduif en de gierzwaluw kennen de tijd van hun trek [hun eigen vaste gewoonte], maar mijn volk kent niet de orde [de voorgeschreven rechtsorde] van de HEER ” (Jer. 8:7).En bij Ezechiël zegt Hij, in een beeld waarin Hij zijn volk vergelijkt met de schapen van een kudde:
“Ikzelf zal mijn schapen weiden en ze laten rusten – spreekt God, de HEER ... Ik zal ze weiden zoals het moet [volgens de mishpat ]” (Ezech. 34:15-16).In Jesaja 28:17 verkondigt God dat Hij zijn volk zal oordelen volgens zijn maatstaven:
“Ik zal de mishpat als meetlint hanteren en de gerechtigheid als schietlood”.Maar ooit zal er een vrederijk zijn, geregeerd door een vredevorst, waarin die mishpat de norm zal zijn, want
“Groot is zijn heerschappij, aan de vrede zal geen einde komen. Davids troon en rijk zijn erop gebouwd, ze staan vast, in mishpat en gerechtigheid” (Jes. 9:7).Die vredevorst zal er niet alleen zijn voor Israël, maar voor alle volken:
“Mijn volk, luister aandachtig naar mij ... De wet vindt zijn oorsprong in mij, en mijn mishpat zal een licht zijn voor alle vol- ken” (Jes. 51:4).Het is tenslotte Micha waar we lezen:
“Er is jou, mens, gezegd wat goed is, je weet wat de HEER van je wil: niets anders dan mishpat te doen, trouw te betrachten en nederig de weg te gaan van je God” (Micha 6:8).