Friday 20 February 2009

Liefde zal meer zonden genezen dan veroordeling


"Liefde zal meer zonden genezen dan veroordeling."
- Henry Ward Beecher

"Liefde overstijgt alle menselijke begrip en redenering."
- Jacob Boehme

"Als je boos bent met een geliefde, knuffel die persoon.
En meen het.
Je wilt misschien niet knuffellen - en dat is des te meer reden om dit te doen.
Het is moeilijk om boos te blijven wanneer iemand laat zien dat hij van je houdt,
en dat is precies wat er gebeurt wanneer we elkaar omhelzen. "
- Walter Anderson

"Liefde is de geduldig,
liefde is zachtaardig en is niet jaloers. "
1 Corinthiërs 13:4

"Liefde is niet opschepperig en is niet arrogant,
Liefde faalt nooit "
1 Corinthiërs 13:5, 8

Jehovah, maak dat ik velen kan liefhebben als een goede Christen.
Dat ik de zachtmoedigheid van Jezus mij eigen kan maken
en dat ik goede bekommernis kan uitstralen.
Laat mij een vat van liefde zijn.

No comments:

Post a Comment