Tuesday 10 November 2009

Vrijmoedig risico’s nemen


"Het is mijn filosofie van het leven dat problemen verdwijnen
wanneer zij vrijmoedig worden geconfronteerd."
- Isaac Asimov

"Het christelijk geloof is geen theorie of mening, maar een leven.
Het is geen filosofie over het leven, maar een levende aanwezigheid."
- Samuel Taylor Coleridge

"De taak die voor ons ligt is nooit groter dan de kracht die achter ons staat."
- Onbekend Auteur

"Beter God lief te hebben en als onbekende te sterven,
dan de wereld lief te hebben en als een held te sterven.
Beter tevreden te zijn in armoede, dan te sterven als slaaf van rijkdom.
Beter risico's te hebben genomen en te hebben verloren,
dan niets te hebben gedaan en er in geslaagd zijn."
- Erwin W. Lutzer


"Bidt altijd met alle gebed en smeking ... dat uitspraak kan worden gegeven aan mij,
dat ik mijn mond stoutmoedig mag openen om het mysterie van het evangelie bekend te maken,
waarvoor ik een gezant ben in ketens;
dat ik in deze vrijmoedig kan spreken, zoals ik behoor te spreken."
Efeziërs 6:18-20

Heer God, geef mij vrijmoedigheid van spreken
en laat mij over de moeilijkheden heen stappen.
geef dat ik de mij opgedragen taken steeds goed vervul,
dat vraag ik in Jezus naam, amen.


Engelse versie / English version > Frank risks taking

1 comment:

  1. Dare Mighty Things

    “In the battle of life, it is not the critic who counts; nor the one who points out how the strong person stumbled, or where the doer of a deed could have done better. The credit belongs to the person who is actually in the arena; whose face is marred by dust and sweat and blood who strives valiantly; who errs and comes short again and again, because there is no effort without error and shortcoming; who does actually strive to do deeds; who knows the great enthusiasms, the great devotion, spends oneself in a worthy cause; who at the best knows in the end the triumph of high achievement; and who at worst, if he or she fails, at least fails while daring greatly.

    Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those timid spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.”

    - Theodore Roosevelt

    ReplyDelete