Friday 11 June 2010

Help us to recognise you this day



Almighty God,
who in our daily walk confronts us time after time,
help us to recognise you this day,
and let us continue with our eyes directed to your Kingdom.


Dutch version / Nederlandse versie > Help ons U in deze deze dag te erkennen

Help ons U in deze deze dag te erkennen


Almachtige God, die in
ons onze dagelijkse wandeling keer op keer confronteert , help ons om u deze dag te erkennen,
en dat we mogen doorgaan met onze ogen gericht naar uw Koninkrijk.


Engelse versie / English version > Help us to recognise you this day

Het woord Homoseksueel niet in de bijbel

Het woord "homoseksueel" komt niet in de Bijbel voor onder die naam, maar hoe God tegen aan kijkt is volgens bambootiger heel helder. Hij vraagt ons het onderwerp "de prijs van een hond" te beschouwen.

“Zalig zij die hun kleren rein wassen. Zij zullen recht krijgen op de boom des levens en door de poorten mogen ingaan in de stad. Buiten blijven de honden, de tovenaars, de hoereerders, de moordenaars, de afgodendienaars: eenieder die de leugen liefheeft en doet.” (Opb 22:14-15 WV78)

In de tijd van Jezus kon men voor de prijs van een hond bepaalde diensten afkopen om het seksueel genot te bevredigen.
De Wet verbood het in het toevluchtsoord binnen brengen van een gelofte om ofwel "het aanwerven van een hoer " of "het betalen van de prijs van een hond," dit laatstgenoemde verwijzend naar het aanwerven van een mannelijke homoseksueel.

(Filippenzen 3:2). . . Kijk uit voor de honden, kijk uit voor de werkers van verwonding, uitkijkende naar die die het vlees verminken. > “Wacht u voor de honden, de saboteurs, de versnedenen!” (Flp 3:2 WV78)

Allen die zoals aas etende straathonden  walgelijke dingen beoefenen, zoals sodomie, homoseksualiteit of lesbianisme, boosaardigheid en wreedheid, zijn uitgesloten van toegang tot het Nieuwe Jeruzalem.

Lees hier meer over: homosexual en vindt het vroegere artikel: Homoseksualiteit waarin wordt gewezen dat Christenen en joden die homoseksualiteit afwijzen dit doen vanuit het Bijbelse gegeven dat God de mens als man en vrouw heeft geschapen en dat alleen deze beide binnen het huwelijk seksuele gemeenschap met elkaar mogen hebben.

Het al of niet akkoord gaan om te betalen voor seksueel genot of om enkel maar de seks te bedrijven om zich te bevredigen zonder enige vorm van liefde alsook hoe men daar tegen over staat heeft ook alles te maken met moraal.
Vandaag wordt er nogal los omgesprongen met de levenshouding en de omgang met elkaar. De zeden lijken soms wel eens verwildert.Sommige mensen vinden zelfs reeds dat immorele handelingen niet moeten veroordeeld worden. Het is zelfs zo ver gekomen dat de Belgische kerkelijke overheid bepaalde handelingen van hun priesters met jongeren door de vingers hebben gezien. Ze hebben zelfs gerechtelijk strafbare feiten niet aan de gerechtelijke macht over gedragen. In vele gevallen gingen het daar niet enkele over pedofilie maar nog erger over pedofilie.

Lees meer over levenshouding, ethiek en menselijke waarden: > Wie bepaalt moraliteit?

God or a god

In one of the topics on our sistergroup Tigger2 spoke about the use of theos and Elohim in the gospel writings of John.

John
used elohim in a few scriptures to mean "a god" in its positive, subordinate, secondary sense, while he applies the title theos directly to Jesus.

>
John 10:33 The word [theos] in the NEB it reads on the basis of the Greek text:
" 'We are not going to stone you for any good deed, but for your blasphemy. You, a mere man, claim to be a god.'  Jesus answered, 'Is it not written in your own Law, "I said: You are gods"?  Those are called gods to whom the word of God was delivered - and Scripture cannot be set aside.  Then why do you charge me with blasphemy because I, consecrated and sent into the world by the Father, said, "I am God's SON"?'"
Not only do we see John using theos in its positive alternate meaning here, but we also see Jesus clarifying it.  When some of the Jews were ready to stone him because they said he was claiming to be a god (Jesus’ reply about men being called gods in the scriptures would have been nonsensical if he were replying to an accusation of being God), Jesus first pointed out that God himself had called judges of Israel gods (Ps. 82:6)!
<

Read
Tigger2 his discourse in God or a god and please do find more on this subject in:

God of gods
God is one

In Dutch / In het Nederlands kan u een nota vinden over wat Tigger2 opmerkt betreft Johannes zijn gebruik van theos en elohim in zijn geschriften > God of een god

Lees ook meer hierover in:

God versus goden
Is god drie-eenheid
Geloof in slechts één god

God of een god

De apostel Johannes is de enige Gospel schrijver die het woord theos in alle zijn betekenissen gebruikte. Het zou, dan niet moeten verrassen, dat hij ook de enige Gospel schrijver is die duidelijk de titel theos rechtstreeks naar Jezus toepast!

Johannes, zoals enkele van die oude Hebreeuwse Bijbel schrijvers van het Oude Testament die elohim in alle zijn verschillende betekenissen gebruikte, gebruikte het voor 90% om de enige ware God aan te duiden. Maar in enkele schriften gebruikte hij het om "een god" in zijn positive  ondergeschikte, secundaire zin aan te duiden. Een duidelijk geval kan in Johannes 10:33-36 gevonden worden waar Jezus becommentarieert en aan haalt van Psalm 82:6.

Het is volgens Tigger2 zeker beter hier de trinitarische-vertaling Nieuwe Engelse Bijbel (NEB)  te gebruiken omdat het duidelijk theos correct aan geeft in Johannes 10:33 ("een god") terwijl de Koning James Versie en vele andere trinitarische vertalingen dit niet doen.

Lees Tigger2 zijn discours en vindt hier over meer in:
God or a god

God of gods
God is one

God versus goden
Is God drie-eenheid
Geloof in slechts één god