Friday 31 July 2009

Het is makkelijk onze verantwoordelijkheden te ontwijken


"Het is makkelijk onze verantwoordelijkheden te ontwijken,
maar we kunnen de gevolgen van het uit de weg gaan van onze verantwoordelijkheden niet ontwijken. "
- Josiah Stamp

"Wat je ook doet, werk er aan met heel uw hart,
alsof je zou werken voor de Heer, niet voor mannen,
omdat je weet dat je een erfenis krijgt
van de Heer als een beloning.
Het is de Heer Christus die u aan het dienen bent.
Iedereen die verkeerd doet zal worden terugbetaald voor zijn fout,
en er is geen favoritisme. "
Kolossenzen 3:23-25


"Je zal de straf voor je slechte plannen ondergaan
en de gevolgen dragen van uw zonden van afgoderij.
Dan zul je weten dat ik de Soevereine Heer ben. "
Ezechiël 23:49

"Maar als het wordt vastgesteld voor mannen om een keer sterven, maar na deze het arrest
zodat Christus, eenmaal werd aangeboden de zonden van velen te dragen.
Voor degenen die gretig wachten voor hem dat hij een tweede keer verschijnt
afgezien van de zonde, voor het heil. "
Hebreeën 9:27-28

Heer, laat mij steeds mijn verantwoordelijkheid dragen.
God geef dat ik steeds de juiste beslissingen zal nemen
en mijn verantwoordelijkheid durf opnemen.
En geef dat ik een goed voorbeeld mag zijn naar anderen toe.


It is easy to dodge our responsibilities


"It is easy to dodge our responsibilities,
but we cannot dodge the consequences of dodging our responsibilities."
- Josiah Stamp

"Whatever you do, work at it with all your heart,
as working for the Lord, not for men,
since you know that you will receive an inheritance
from the Lord as a reward.
It is the Lord Christ you are serving.
Anyone who does wrong will be repaid for his wrong,
and there is no favoritism."
Colossians 3:23-25

"You will suffer the penalty for your bad plans
and bear the consequences of your sins of idolatry.
Then you will know that I am the Sovereign LORD."
Ezekiel 23:49

"BUT as it is appointed for men to die once, but after this the judgment,
so Christ was offered once to bear the sins of many.
To those who eagerly wait for Him He will appear a second time,
apart from sin, for salvation."
Hebrews 9:27-28

Lord, let me bear my responsibility.
God give that I always will take the right decisions
and take up my responsibility.
And give that I may be a good example to others.

Wednesday 29 July 2009

Weekly world Watch Jul 19th - 25th 09‏

$Account.OrganizationName
This weeks WWW is now available.
To view it please click on the following link. You can either open it and view now.
Or you can save it and view it later. It may take a minute to download.


CLICK HERE FOR THIS WEEKS WWW.
In this weeks WWW
Israel makes statement over Jerusalem.
Russia / Georgian war moves closer.
TWO signs in the heavens this week.

Weekly world Watch Jul 19th - 25th 09‏

$Account.OrganizationName
This weeks WWW is now available.
To view it please click on the following link. You can either open it and view now.
Or you can save it and view it later. It may take a minute to download.


CLICK HERE FOR THIS WEEKS WWW.
In this weeks WWW
Israel makes statement over Jerusalem.
Russia / Georgian war moves closer.
TWO signs in the heavens this week.

Het verschil weten tussen bloemen en onkruid


"Tenzij we het verschil weten tussen bloemen en onkruid, zijn we niet geschikt om voor een tuin te zorgen. Het is niet genoeg om de waarheid in onze geest geplant te hebben. We moeten leren en arbeid leveren om het terrein vrij van doornen en wilde rozen, nutteloze dingen en verdorvenheden te houden, die een boze neiging hebben om het woord van het leven te stikken. "
- Clyde Francis Lytle

“Gij dan, luistert naar de gelijkenis van de zaaier: Zo dikwijls iemand het woord van het Koninkrijk wel hoort maar niet begrijpt, komt de boze en rooft weg wat gezaaid ligt in zijn hart; dat is hij die op de weg gezaaid is. Die op rotsachtige plekken werd gezaaid, is hij die het woord hoort en het terstond met blijdschap opneemt: maar hij heeft geen wortel geschoten, hij leeft bij het ogenblik, en als hij omwille van het woord verdrukt of vervolgd wordt, komt hij onmiddellijk ten val. Die gezaaid werd tussen distels is hij die het woord wel hoort, maar dit wordt door de zorgen van de wereld en de begoocheling van de rijkdom verstikt en zo blijft het zonder vruchten. Maar die in goede aarde werd gezaaid, is hij die het woord hoort en begrijpt en daarom vrucht draagt: bij de een is de opbrengst honderdvoudig, bij een ander zestigvoudig en bij een ander dertigvoudig.’”
Matteüs 13:18-23

God, ik ben dankbaar dat de zaaier het woord heeft gezaaid en dat ik het mocht ontvangen,
laat mij het koesteren en laat mij de aarde waarop het gezaaid is goed onderhouden en op de juiste wijze bewerken.
Laat mij dan ook goede vruchten dragen,
dat vraag ik U in Jezus naam, amen.

Being fit to take care of a garden


"Unless we know the difference between flowers and weeds, we are not fit to take care of a garden.
It is not enough to have truth planted in our minds.
We must learn and labour to keep the ground clear of thorns and briars, follies and perversities,
which have a wicked propensity to choke the word of life."

- Clyde Francis Lytle

"Listen then to what the parable of the sower means:
When people hear the message about the kingdom and do not understand it, the evil one comes and snatches away what was sown in their hearts. This is the seed sown along the path. The seed falling on rocky ground refers to people who hear the word and at once receive it with joy. But since they have no root, they last only a short time. When trouble or persecution comes because of the word, they quickly fall away. The seed falling among the thorns refers to people who hear the word, but the worries of this life and the deceitfulness of wealth choke the word, making it unfruitful. But the seed falling on good soil refers to people who hear the word and understand it. They produce a crop, yielding a hundred, sixty or thirty times what was sown."

Matthew 13:18-23

God, I am grateful that the sower has sown the word
and that I could receive it

let me cherish it and let the earth on which is sown be well maintained and properly edited.
Let me also bear good fruits,
that I ask You  in Jesus name, amen.
Dutch version / Nederlandse versie > Het verschil weten tussen bloemen en onkruid
+++
English: An icon depicting the Sower. In Sts. ...
English: An icon depicting the Sower. In Sts. Konstantine and Helen Orthodox Church, Cluj, Romania. Español: Ícono representando la parábola del sembrador, en la Iglesia Ortodoxa de Helen, en Cluj (Rumania) (Photo credit: Wikipedia)

2013 update:
 
Enhanced by Zemanta

Monday 27 July 2009

A problem not worth praying about isn't worth worrying about


"A problem not worth praying about isn't worth worrying about."
- Glen Wheeler

"Who of you by worrying can add a single hour to his life?
Since you cannot do this very little thing, why do you worry about the rest?
But seek his kingdom, and these things will be given to you as well."
Luke 12:25, 26, 31

God, let me put the problems aside and make that I should not have to worry about anything.

Dutch version > Een probleem dat niet waard is om te bidden is het niet waard zorgen over te maken
+++
2013 update:

71
71 "What's the use of worrying? It never was worth while, So pack up your troubles in your old kit-bag, And smile, smile, smile. -- George Asaf For my friends who make my life so beautiful !! (Photo credit: Wikipedia)
Enhanced by Zemanta

Een probleem dat niet waard is om te bidden is het niet waard zorgen over te maken


"Een probleem dat niet waard is om te bidden is het niet waard zorgen over te maken."
- Glen Wheeler

"Wie van u kan door zorgen te maken een uur aan zijn leven toevoegen?
Aangezien u dit zeer klein ding niet kunt doen, waarom maak jij je zorgen over de rest?
Maar zoek zijn koninkrijk, en deze zaken zullen u ook worden gegeven. "
Lukas 12:25, 26, 31

God, laat mij al de problemen opzij zetten en geef dat ik mij geen zorgen moet maken.

Saturday 25 July 2009

Hoe kijken trinitariërs op tegen het gelijk christus worden

In het Nieuwe Testament vinden wij verscheidene indicaties dat wij zoals Christus moeten worden. Dat wij zijn lichaam moeten aandoen of zijn natuur ons eigen moeten maken.
Er staat zelfs in de Schrift dat er mensen zullen zijn die deel zullen krijgen aan Gods eigen wezen.

2 Peter 1:4: 4Voor door deze heeft Hij aan ons verleend Zijn edele en prachtige (A) beloften, zodat zij u kunnen worden (B) deelgenoten van de goddelijke natuur, met (C) ontsnapt aan de (D) de corruptie die in (E) de wereld door lust. (NASB vertaling)

“Door die heerlijkheid en macht heeft Hij verheven, onschatbare beloften voor ons gerealiseerd, opdat gij zoudt ontkomen aan het bederf van de zelfzucht dat de wereld heeft aangetast, en deel krijgen aan Gods eigen wezen.” (2Pe 1:4 WV78)


De conservatieve evangelische definitie van de Drie-eenheid is de standaard, de orthodoxe leer. Zij zijn:

a.. Apart in persoon
b.. Gelijk in de natuur
c.. Submissief in functie

Ze zijn gescheiden personen, maar allen houden die de positie van God, en toch zouden zij maar een wezen zijn.
Er zijn drie personen in een wezen.

De verkeerde opvatting is dat er drie personen zijn, maar toch een persoon, voor dit
zou met zichzelf in tegenspraakzijn .

Als Peter zegt dat degene met het verkrijgen van een dergelijke hoop hemelse goddelijke natuur zou krijgen, betekent dat dan dat deze personen zullen deel uitmaken van de godheid? Hoe stellen trinitarians deze Schrift gelijk in relatie tot de godheid eens die eenmaal in de hemel zijn deze goddelijke natuur verwerven ?

How do trinitarians equate divine nature

2 Peter 1:4: 
4For by these He has granted to us His precious and magnificent (A)promises, so that by them you may become (B)partakers of the divine nature, having (C)escaped the (D)corruption that is in (E)the world by lust.   (NASB)
The conservative Evangelical definition of the Trinity is the standard, the
orthodox doctrine. They are:

a.. Separate in person
b.. Equal in nature
c.. Submissive in duty
Nicene Creed of 325, which basically teaches that:

* the Son (Jesus) is God
* the Father is God
* the Holy Spirit is God -

yet -

* the Son (Jesus) is not the Father
* the Father is not the Holy Spirit
* the Holy Spirit is not the Son

All three persons distinct individuals, yet all equally God. They are of the
same substance (homoousia).

They are separate persons, all holding the position of being God, but one being.
There are three persons in one being.
There is also the Oneness trinity - which says that Jesus is God, and that Jesus
is also the Father. There are no distinct personages in the Oneness version.
Jesus is everything in that version.

The mistaken view is that there are three persons, but one person, for this
would be self-contradictory.
If Peter says that those with the heavely hope aquire such divine nature, does that mean that these individuals will be part of the godhead? How do trinitarians equate this scripture in relation to the godhead once those in heaven aquire this divine nature?