Sunday 11 September 2011

Why believing the Bible

Often we hear people  arguing that Jesus did not exist. But that would be the same as saying Alexander the Great, Stalin or Hitler did not exist. You may either like or not like those persons, you cannot neglect the historical evidence that those persons existed and did certain things which shall stay imprinted in human history.

Though less proof is available of certain persons, like Aristotle, Euripides or others than that of Jesus nobody seems to object that those philosophers existed.

Also a strange thing about historical accuracy is that in the Bible several events where predicted and written down many years before the events took place. In worldly writings we can only find details about those prophesied things after they occurred in real life.


Brother Dr Martyn Lawrence is Senior Publisher at a leading academic publishing house. He explores the reliability and number of the original manuscripts of the Bible in comparison to other sources of historical events.
+++

+++

History teacher John Botten explains how the Bible not only records ancient history but also predicted the rise and fall of Alexander the Great.

+++

+++

Why I Believe the Bible - Archaeology -- Dr Leen Ritmeyer explores how modern day archaeological discoveries verify the Biblical account of historic events.

+++

+++

Dutch version / Nederlandse versie:Waarom wij in de Bijbel moeten geloven

Waarom wij in de Bijbel moeten geloven

Regelmatig komen wij mensen tegen die betwisten of Jezus wel werkelijk bestaan heeft. Alsook stellen zij twijfels bij het neergeschrevene in de Heilige Schrift.

Maar als wij de optekeningen in de bijbel nagaan vinden wij vele voorspellingen, zaken die toen zij werden neergeschreven nog moesten gaan gebeuren, en die toen zij later werkelijk voorvielen nogmaals werden besproken in de Heilige Schrift.
Deze voorgevallen gebeurtenissen kunnen ook teruggevonden worden in de wereldse geschriften. Meerdere historische boeken schrijven over personen, oorlogen en rampen die in het verleden hebben plaats gegrepen.

Die wereldse werken halen meestal de voorspellingen niet aan om dan te bevestigen dat zij zijn uitgekomen.

Voor de gekende figuren in de geschiedenis twijfelt niemand over in het zeer ver verleden bestane figuren. Aristoteles of Euripides worden algemeen als grote filosofen aanschouwt. Niemand schijnt te twijfelen aan hun bestaan.

Bepaalde mensen willen echter bij hoog en laag beweren dat bijvoorbeeld Jezus Christus niet bestaan zou hebben maar dat zou het zelfde zijn als te beweren dat Alexander de Grote, Keizer Karel, Stalin of Hitler niet zouden bestaan hebben.

De Joodse man die op 17 oktober -4 is geboren kreeg tijdens zijn leven al veel aandacht en vlak na zijn dood is er zeer veel over geschreven. In de wereldse literatuur van die tijd kan men al veel meer originele documenten vinden dan over bepaalde andere figuren, waarvan iedereen zonder problemen aanneemt dat zij werkelijk bestaan hebben.

Niet alleen kerkelijke boeken heeft men die over Jezus getuigen, maar heel wat getuigenissen van niet-christenen uit de beginperiode zijn er opgetekend. Ook al zijn er heel wat die negatieve dingen over deze 'politieke' figuur schrijven moeten wij Jezus niet afschrijven. Die geschriften bevestigen hoe dan ook de historiciteit van Jezus van Nazareth.

Daarnaast mag men niet uit het oog verliezen dat het ongelofelijke vertellingen zijn die de ronde doen over deze simpele man. Indien er verzinsels werden uitgesproken over hem konden deze ook in die tijd dadelijk weerlegd worden, door dat er zo veel getuigen in leven waren en omdat het om de meest ongelofelijke dingen ging, waarbij zelfs mensen uit de dood opstonden.

Hoe men het draait of keert, bepaalde zaken die in de geschiedenis zijn gebeurt zijn opgetekend bij het gebeuren van die feiten en daarna. In de Bijbel vindt men echter dingen die werden opgetekend lang voor dat de zaken voorvielen. Er werden voorspellingen gemaakt en soms werden zelfs namen gebruikt of woorden die men toen niet begreep of gebruikte. Toen de dingen jaren later in werkelijkheid voorvielen werden zij nogmaals neergeschreven in de Bijbel, maar eveneens in de kronieken van die tijd. als men de wereldse geschriften met de Bijbel vergelijkt komen deze overeen.
Opvallend is dat er heel wat kopieën van het Oude Testament zijn gevonden waarbij men de betrouwbaarheid van die kopieën kan nagaan door ze met elkaar te vergelijken en door de ouderdom te onderzoeken. Ook van het Nieuwe Testament kan men meer dan 4000 handschriften vinden (op papyrus of perkament).

De afschriften van het Oude en het Nieuwe Testament overtreffen de wereldse geschriften over die en andere mensen en gebeurtenissen. Nochtans is er geen enkele historicus of classicus die twijfelt aan de historiciteit en authenticiteit van de boeken van Caesar, Plato en andere klassieke auteurs.

Dus welk motief zou er dan nog zijn om te twijfelen aan de betrouwbaarheid van het Oude of het Nieuwe Testament?

Hieronder kan je enkele Engelstalige video's vinden die aanbrengen waarom wij in de Bijbel zouden moeten geloven.

De Bijbelonderzoeker Dr Martyn Lawrence
is Senior Uitger bij een voorname academische uitgeverij. Als historicus onderzoekt hij ook de geloofwaardigheid van de manuscripten zo wel van wereldse onderwerpen als van die onderwerpen die teruggevonden kunnen worden in geschriften die ook betrekking hebben op het geestelijk vlak, over God en gebod spreken en over mensen die iets te maken hadden met die God en Zijn activiteiten.

+

Please do hear how Senior Publisher at a leading academic publishing house Dr Martyn Lawrence explores the reliability and number of the original manuscripts of the Bible in comparison to other sources of historical events.
+++

+++

History teacher John Botten explains how the Bible not only records ancient history but also predicted the rise and fall of Alexander the Great.

+++

+++

Why I Believe the Bible - Archaeology -- Dr Leen Ritmeyer explores how modern day archaeological discoveries verify the Biblical account of historic events.

+++

+++

Friday 9 September 2011

Euthanasie in India

Op Bio Edge werd het geval besproken van Ms Shanbaug die in een permanent vegetative staat heeft verbleven voor bijna 40 jaren.


Ms Shanbaug has been in a permanent vegetative state for nearly 40 years. In 1973 she was a nurse on duty at King Edward Memorial Hospital in Mumbai when she was savagely sexually assaulted by a wardsman. Ever since the hospital staff has taken care of her magnificently. The Court praised them as an example for all of India.

The justices declared that Ms Shanbaug should be allowed to live because she had such loyal friends, rejecting a request from an activist who felt that her life lacked human dignity. However, it set down principles which were poorly informed and badly phrased. It failed to distinguish between "passive euthanasia" and withdrawal of burdensome treatment and it appears to assume that ordinary nutrition and hydration is life support.


New American Bible Revised Edition

The United States Conference of Catholic Bishops has announced it has canonically approved the publication of New American Bible Revised Edition (NABRE).
The first edition of the New American Bible (NAB), published in 1970, immediately became familiar to Catholics in the United States because of its use in the lectionary at Mass.
A revised translation of the New Testament, which appeared in the NAB’s second edition (1986), included more traditional diction (“blessed” replaced “happy” in the Beatitudes) but made concessions to horizontal and vertical inclusive language (the Holy Spirit in places was referred to as “it,” rather than “he”).
In the third edition (1991), a revised translation of the Psalms appeared that systematically introduced inclusive language to the Psalter. Thus, “blessed the man” (Ps. 1:1)-- a literal translation of the Hebrew-- was replaced by “happy those.” In 1994, the Congregation for Divine Worship and the Discipline of the Sacraments rejected the United States Conference of Catholic Bishops’ request to include the new edition of the Psalter in a revised lectionary.
Under the Congregation’s direction, a committee of bishops and scholars made changes to the revised New Testament before its use was permitted in the revised lectionary. The Holy Spirit, for instance, is rendered as “he” in the revised lectionary; “rejoice, O highly favored daughter” (Lk. 1:28, 1970 edition), which had become “hail, favored one” (1986 edition), in turn became “hail, full of grace” (revised lectionary). The revised lectionary appeared in two stages (1998 and 2002).
The forthcoming fourth edition, according to the USCCB, aims
at making use of the best manuscript traditions available, translating as accurately as possible, and rendering the result in good contemporary English. In many ways it is a more literal translation than the original New American Bible and has attempted to be more consistent in rendering Hebrew (or Greek) words and idioms, especially in technical contexts, such as regulations for sacrifices. In translating the Psalter special effort was made to provide a smooth, rhythmic translation for easy singing or recitation and to retain the concrete imagery of the Hebrew. The NABRE is approved for private use and study. It will not be used for the Mass.
Source(s): these links will take you to other sites, in a new window.

Vergeving altijd mogelijk


Het doet er niet toe hoe moeilijk de of weerzinwekkend de hindernis, de pijn kan zijn, vergevingsgezindheid is altijd mogelijk.


'Voor indien u aan anderen hun overtredingen vergeeft, uw heerlijke Vader zal ook u vergeven'.
Mattheüs 6:14


Mijn Heer en mijn God, geef mij de moed en de wil om nederig te zijn en over de beperktheden van anderen te zien en om hun fouten te vergeven.

Engelse versie / English version > Forgiveness always possible

+++

2016 linkupdate

Forgiveness always possible

English: Graphic on forgiveness
English: Graphic on forgiveness (Photo credit: Wikipedia)

Now matter how obstinate the obstacle or horrific the hurt, forgiveness is always possible.



'For if you forgive others their trespasses,
your heavenly Father will also forgive you.'
Matthew 6:14


My Lord and my God,
give me the courage and the will to be humbly
and to look over the limitednesses of others
and to forgive their mistakes. 




Dutch version / Nederlandse versie > Vergeving altijd mogelijk

+++
2016 linkupdate

Europa berispt de godsdienstvrijheid beperkers

Het wordt tijd dat Europa haar stem laat horen over de Godsdienstvrijheid.

De Europese Unie veroordeelde dinsdag het geweld tegen religieuze minderheden in West-Jordanië en in Iran.
“Godsdienstvrijheid is een fundamenteel mensenrecht”, zei Catherine Ashton, de Europese Hoge Vertegenwoordiger voor Buitenlands Beleid.
Catherine Ashton
Aanleiding voor de opmerking was de herhaalde aanval van Joodse kolonisten die  maandag een Palestijnse moskee op de Westelijke Jordaanoever in brand staken, nadat het Israëlische leger een deel van een illegale nederzetting van Joodse kolonisten had vernield.
In Iran gaat het geweld tegen andere godsdiensten ook onverminderd voort. Daar heeft momenteel een golf van arrestaties plaats tegen aanhangers van bahaï, met 300.000 gelovigen de grootste religieuze minderheid in Iran. Ashton herinnerde Iran aan de internationale akkoorden over burgerlijke en politieke rechten, inclusief de godsdienstvrijheid.

Priester weigert uitvaart voor ge-euthaniseerde

NEDERLANDSE BISSCHOPPEN VERDUIDELIJKEN STANDPUNT OVER EUTHANASIE

BRUSSEL (KerkNet/RKK) – In een verklaring naar aanleiding van een priester die weigerde voor te gaan in een kerkelijke uitvaart van een parochiaan die ervoor koos zijn leven te laten beëindigen door euthanasie, nuanceren de Nederlandse bisschoppen het katholieke standpunt ter zake. “Als betrokkene daartoe heeft besloten, terwijl hij door emoties, angst en stress was overmand, is zijn innerlijke vrijheid en daarmee de toerekenbaarheid van de daad verminderd. In deze situatie kan de priester na rijp beraad tot de conclusie komen dat hij voor betrokkene een kerkelijke uitvaartplechtigheid kan houden.”

De bisschoppen maken ook duidelijk dat er wel degelijk alternatieven bestaan voor euthanasie en dat het een opdracht is om pijn en andere symptomen naar vermogen te bestrijden. “Hierbij kan men, wanneer er geen alternatieven voorhanden zijn om het lijden tot draaglijke proporties te verminderen, het risico nemen dat als bijwerking van zware pijnstillende middelen het leven wordt verkort. Tevens is het geoorloofd door slaapmedicatie het bewustzijn te verminderen of te onderdrukken, ook al kan dat leiden tot bespoediging van het levenseinde. Voorwaarde hierbij is dat op geen enkele andere manier pijn en andere symptomen tot draaglijke proporties kunnen worden teruggebracht en de dosis van de toegediende slaapmiddelen niet uitgaat boven wat nodig is voor de symptoombestrijding.”

(Kerknet)

YouPreach tv

De laatste 5 jaar is YouPreach een belangrijk predikingsmiddel geweest. Door de veranderingen in de zoekmachine van YouTube konden de verscheiden video's moeilijker getraceerd worden. Om dit te verhelpen zijn de video's nu anders geschikt. Al de beste YuTube video'zs zijn nu allemaal bijeengebracht op één plaats YouPreach.tv.

De Christadelphian gemeenschap hoopt zo duizenden mensen te bereiken.
U kan meehelpen om het Woord van God mee helpen te verspreiden. Indien u een goede video hebt of kent kan u deze naar de YouPreach organisatie doorsturen zo dat zij kunnen nagaan of deze op het YouPreach kanaal geplaatst kan worden.
Laat andere mensen ook het Plan van God kennen en help mee deze video's te verspreiden.


Monday 5 September 2011

The strugles of Taipei Ecclesia

Although Christianity constitutes only a tiny religious demographic in Taiwan, the Christian population is focused heavily in Taipei.

Taipei ecclesia is a tiny congregation in the middle of a sea of hostile evangelical churches. A visiting brother from the US, Jonathan Burke his wife, and the only local Christadelphian sister, started by visiting a local church twice a week, attending all their meetings. They spoke on a regular basis and deliberately avoided controversial topics. They only raised our beliefs when they were asked.

The local evangelical churches in Taiwan all made an agreement with each other years ago about a 'minimum statement of faith' to which everyone has to give assent in order to be accepted. If you don't accept that, then they don't accept you.

In contrast, there is a small but thriving house church movement (there's one in the apartment on the floor below us actually), where it's easier to find people with an open mind and more Biblical beliefs (belief that God is one person, belief that people are truly mortal, etc), but the house churches are quite close knit and not easy to visit unless you know someone who is already in one. They're quite private in some ways, and keep a low profile, because they're typically people who wouldn't be accepted by the Christian mainstream.


Read more > The strugles of Taipei Ecclesia