Friday 16 August 2013

Zeker zijnde van Bevrijding

In de oude tijden vóór Christus Jezus (Jeshua) werd geboren waren er een aantal mensen die in de Schepper en Zijn beloften geloofden. Ze waren er zeker van dat er een goddelijke Schepper was die bereid was om met hen te gaan door hun leven. Zij geloofden in Zijn bereidheid om hen voortdurend te begeleiden doorheen  de makkelijke maar nog meer doorheen de moeilijke tijden.

In de Heilige Schrift kunnen we de Hebreeuwse schrijvers en de congregaties van de Ouden vinden, die hun liederen gebruikten in de eredienst voor God en het niet erg 
vonden om aan anderen te laten zien in Wie zij geloofden en hoe Hij hen steeds bereid was om te begeleiden en voor hen verlossing te vinden.

Die mannen van God had een speciale band met Hem, Die ze niet konden zien. Maar ze vertelden anderen over hun ervaringen omtrent een voortdurende, intieme wandel met God en om die reden konden ze het geloof in Hem over hun bevrijding hebben.


Psalmen 32:6-11 De Schrift 1998 +: (6) Laten we daarom eenieder bidden tot U terwijl U zou kunnen worden gevonden, zelfs in een grote vloed wateren zouden ze Hem niet bereiken. (7) U bent mijn schuilplaats, U behoedt mij voor benauwdheid, U omringt mij met vrolijke gezangen van bevrijding. Selah. (8) "Laat me u instrueren {onderrichten} en u op welke wijze u op weg moet gaan;  Laat me raad geven, Mijn oog op u zijn. (9) Wees niet als een paard, net als de muilezel, met geen verstand, met bit en hoofdstel, anders komen ze niet in de buurt van u "(10) Talrijk zijn de smarten van de verkeerde;. Maar wat de ene betreft die vertrouwt in יהוה {Jehovah}, Vriendelijkheid omringt hem. (11) Wees blij in יהוה {Jehovah} en jubelt, jij rechtvaardigde; En zingt vrolijk, u alle oprechten van hart!

Net als koning David konden die mannen deze dingen zeggen en kon het werkelijk voor hen iets betekenen waarin zij hun volledige geloof konden plaatsen, omdat ze wisten dat ze konden rekenen op de Enige God, de Elohim Hashem Jehovah. En ze waren bereid om hun hart en ziel (hun hele wezen) aan de Eeuwige Schepper te geven om door Hem  geleid te worden en gevoed door Zijn grote Kracht, de Heilige Geest.

Groot dooiermos op een graf op het Rooms-katho...
Gezicht van Christus Jezus & Groot dooiermos op een graf op het Rooms-katholieke kerkhof te Zwolle. (Photo credit: Wikipedia)
Vandaag kunnen we nog steeds 
met grote vreugde en grote verwachtingen vooruit kijken naar de "liederen van bevrijding" . Want wij hebben de volledige Genade van de zaligheid ontvangen. Door Jezus Christus, de Messias is onze relatie met de Schepper hersteld en kunnen we tot onze Heilige Vader in de hemel gaan . Vanwege het Bod van Jeshua (Jezus Christus), zijn offergave, hebben we het geschenk van verlossing aangeboden gekregen en de aanwezigheid van en vriendschap met Jehovah voor alle eeuwigheid ontvangen. Hoewel we nog steeds fouten zullen maken kunnen we erop rekenen dat wij vergeving van zonden kunnen krijgen door Jezus de Messias, die de zoon is van God, de enige mens die alle kwaad kon weerstaan en die erin slaagde om zuiver te blijven in de ogen van God door altijd de wil van zijn Vader te doen boven het verkiezen van zijn eigen wil te volgen.

God zorgde ervoor dat we nog steeds de oude gezangen van bevrijding kunnen lezen en dat wij hen ook nog altijd kunnen gebruiken voor ons eigen goed.Neem daarom de Bijbel en gebruik die liederen en gebeden om tot de Enige Ware God te bidden en uw dank te 
tonen voor Zijn zegeningen.

+

Gelieve de Engelse versie van ditartikel te vinden / Please do find the English version of this article at: Being sure of their deliverance

Omtrent het gebed kan u best de reeks lezen over het Gebed en Vertrouwen in God:


  1. Vertrouwen, Geloof, Roepen en Toeschrijving aan Jehovah #1 Konings Geloof
  2. Vertrouwen, Geloof, Roepen en Toeschrijving aan Jehovah #2 Aanroepen van de Naam van God
  3. Vertrouwen, Geloof, Roepen en Toeschrijving aan Jehovah #3 Stem van God #6 Woorden tot voedsel en communicatie
  4. Vertrouwen, Geloof, Roepen en Toeschrijving aan Jehovah #4 Vergankelijkheid #1 Welvaart
  5. Vertrouwen, Geloof, Roepen en Toeschrijving aan Jehovah #4 Vergankelijkheid #2 Zuiverheid
  6. Vertrouwen, Geloof, Roepen en Toeschrijving aan Jehovah #4 Vergankelijkheid #3 Behaging in Volhouding
  7. Vertrouwen, Geloof, Roepen en Toeschrijving aan Jehovah #5 Gebed #1 Luisteren naar de Souvereine Maker
  8. Vertrouwen, Geloof, Roepen en Toeschrijving aan Jehovah #5 Gebed #2 Getuigen zonder taalbarrieres
  9. Vertrouwen, Geloof, Roepen en Toeschrijving aan Jehovah #5 Gebed #3 Aanroepers van God
  10. Vertrouwen, Geloof, Roepen en Toeschrijving aan Jehovah #6 Gebed #4 Atttude
  11. Vertrouwen, Geloof, Roepen en Toeschrijving aan Jehovah #7 Gebed #5 Luisterend Oor
  12. Vertrouwen, Geloof, Roepen en Toeschrijving aan Jehovah #8 Gebed #6 Communicatie en manifestatie
  13. Trusting, Faith, Calling and Ascribing to Jehovah #6 Prayer #4 Attitude
  14. Trusting, Faith, Calling and Ascribing to Jehovah #7 Prayer #5 Listening Ear
  15. Calling and Ascribing to Jehovah #8 Prayer #6 Communication and manifestation
  16. Vertrouwen, Geloof, Roepen en Toeschrijving aan Jehovah #3 Stem van God #1 Schepper en Zijn profeten
  17. Vertrouwen, Geloof, Roepen en Toeschrijving aan Jehovah #3 Stem van God #2 Instructies en Wetten
  18. Vertrouwen, Geloof, Roepen en Toeschrijving aan Jehovah #3 Stem van God #3 Ernstig te nemen zegenende stem
  19. Vertrouwen, Geloof, Roepen en Toeschrijving aan Jehovah #3 Stem van God #4 Stem in het Schrift
  20. Vertrouwen, Geloof, Roepen en Toeschrijving aan Jehovah #3 Stem van God #5 Meditatie en transformatie
  21. De Bijbel of Heilige Schrift: Het woord van God of het woord van mensen
  22. Bijbel Woord afkomstig van God
  23. Heilige Schrift Woord van God
  24. Het betrouwbare woord
  25. De Bijbel als instructieboek
  26. Voorschriften ons gegeven
  27. Het boek in onze handen
  28. Absolute Basics voor het lezen van de Bijbel
Enhanced by Zemanta

Thursday 8 August 2013

Darkness, light, burning fire, Truth and people in it

Dan Gaitanis wrote:

I'm on a train headed home from the best Bibleschool I've ever been to. Eastern was absolutely wonderful.

All three speakers said something that I can take away from it:
John Bilello said in his exhortation, "Don't confuse the truth with the people in it."
 I thought that was a great quote--quite often we follow certain people who we think have it all right, when in reality, they could very well be wrong. Not everything said in every Christadelphian class is exactly right on everything, whether the speaker is from the USA, Australia, England, or wherever.

Mark O'Grady made an object lesson--he said "Say we were in a complete eclipse and it was midnight and it was pitch black in here and someone came in the room and lit a candle/light. That light would shine, you'd be able to see it from all over the room. If they lit a bright light it would dispel all the darkness that's in the room. Say someone walked in here and they had a box, and you say 'well, what's in your box? (imagine Mark saying this like a really excited person)' and they said 'oh I've got a box full of darkness!' And you take it to the center of the room and...you take the lid off! What happens to the darkness, does it fill the room? So what's that telling us? Light overcomes darkness. Be not overcome with evil, says Paul, but overcome evil with good."

And Jonathan Bowen told us a sad story about one of his friends from high school, who he got in a debate with about heaven/hell-going. And Jonathan won the debate, but his friend thus left Christianity because he was no longer worried about burning in hell, so basically, even though Jon won the battle, he lost the "war", saying that we shouldn't be out to "win", but rather to "win someone over to Christ". How often do we do that?
 We have these stupid divisions and such and people leave because of them. So we might win the battle of being right, but we still lose in the long run because we lost a member of the body, or a potential member of the body.

I can't say enough about how wonderful it was to be with those brothers and sisters. It was my first time and I was welcomed with open arms and felt right at home, almost as if I'd known those people for many years. Those New England people are pretty cool. And I've known that xD
Enhanced by Zemanta

Wednesday 7 August 2013

Je leven de som van al je keuzes






   
"Je leven is de som van al je keuzes
tot op deze huidige minuut. "
- Brian Tracy

Kies voor het juiste leven,
 op dat
gij en uw nageslacht,
door de liefde voor de Allerhoogste, Jehovah uw God,
moogt 
leven

door te gehoorzamen aan Zijn stem,
en door vast te houden aan Hem. 


“19 Ik neem heden de hemel en de aarde tot getuigen tegen u. Leven en dood houd ik u voor, zegen en vloek. Kies dan het leven, dan zult gij met uw nakomelingen het leven bezitten, 20 door Jahwe uw God te beminnen, naar Hem te luisteren en aan Hem gehecht te blijven. Want daarvan hangt het af, of gij zult leven en of gij lang zult wonen op de grond, die Jahwe aan uw vaderen, aan Abraham, Isaak en Jakob onder ede heeft toegezegd.” (Deuteronomium 30:19-20 WV78)




English version / Engelse versie >

Your life the sum total of all your choices

English: Abraham embraces his son Isaac after ...
English: Abraham embraces his son Isaac after receiving him back from God (Photo credit: Wikipedia)

+++

Enhanced by Zemanta

Tevreden zijn met Gods keuze



"Ik ben altijd tevreden met wat er gebeurt;
want ik weet dat wat God kiest is beter dan wat ik wil. "
- Epicetus

"Niet dat ik spreek uit verlangen,
want ik heb geleerd vergenoegd te zijn in welke omstandigheden ik ook ben. "
Filippenzen 4:11


Holland emblemata - Hercules at the crossroads
Holland emblemata - Hercules at the crossroads (Photo credit: Wikipedia)



English version:

Being content in whatever circumstances

Enhanced by Zemanta

Saturday 3 August 2013

Died climbing

Alan Hermann
Alan Hermann wrote:
3 augustus 6:59
I read recently of the epitaph of a Swiss mountain climbing guide. All it said was ‘died climbing’. After considering this I realised that this is a perfect epitaph for every Christian.

The Christian life is well described as a race, a journey or a climb. The good news is that we have a guide and support on the climb who has descended from the highest peak to take our hand and help and encourage us. We never climb alone. It doesn’t matter if we are near the top or still making our way through the foothills. The important thing is that we are still moving upward, still climbing.
A rock climber with a collection of climbing n...
A rock climber with a collection of climbing nuts preparing to climb. (Photo credit: Wikipedia)

 It has been said that the Christian life is ‘three steps forward and two steps backward’ and I believe that there is some truth in this but again it is not how fast we are ascending but the fact that we are still climbing. We must put aside doubts about our distance from the peak or rate of progress and ask His continual help to climb on. It is his strength, not ours, that makes the difference. In the worst bits he carries us.

 The greatest praise we can receive while alive is, ‘still climbing’. May our epitaphs read, ‘died climbing’.
Enhanced by Zemanta

Jehovah's Witnesses convention won't return to Tri-Cities in 2014

It seems to be a hard time also for the JW 's Organisation. They seem to be cutting down in expenses. The decision has been made nationally to downsize the number of conventions from 400 to 100.

                                       For years the Christian Congregation of Jehovah's Witnesses has held a regional convention in the Tri-Cities, attracting about 16,000 of the faithful who spend an estimated $8.6 million while in town.
But they won't be coming in 2014.

Read more here: http://www.tri-cityherald.com/2013/08/01/2500842/jehovahs-witnesses-convention.html#storylink=cpy

Enhanced by Zemanta

Monday 29 July 2013

Slum pope joins Catholic jamboree on famous beach of Copacabana

Up to three million people descended on Copacabana Beach in Rio de Janeiro to hear an address by Pope Francis.
From all over the world Catholic youngsters found their way to Brasil to meat other Catholic believers. they also did not want to miss the head of the Catholic Church Pope Francis I.
English: Copacabana Beach, Rio de Janeiro, Bra...
 Copacabana Beach, Rio de Janeiro, Brazil. (Photo credit: Wikipedia)
The whole happening you could have called a Christian Carnival.
The 76-year-old Argentine seemed entirely at home, wading into cheering crowds, kissing people young and old and telling them the Catholic Church is on their side.
Called the “slum pope” for his work with the poor, Francis received a rapturous welcome in the Varginha shantytown, part of a slum area of northern Rio so violent it’s known as the Gaza Strip.
The Varginha visit was one of the highlights of Francis’ weeklong trip to Brazil, his first as pope and one seemingly tailor-made for the first pontiff from the Americas.
Further surprise came though during his encounter with Argentine pilgrims, scheduled at the last minute in yet another sign of how this spontaneous pope is shaking up the Vatican’s staid and often stuffy protocol.
From the slum, Francis traveled to Rio's modern cathedral, where he received a roaring welcome from tens of thousands of young Argentines who were in Rio for the Catholic jamboree.
The Pope showed his awareness of the bad circumstances those people have to live in:
“No one can remain insensitive to the inequalities that persist in the world!” Francis told the crowd of thousands who braved a cold rain and stood in a muddy soccer field to welcome him.“No amount of peace-building will be able to last, nor will harmony and happiness be attained in a society that ignores, pushes to the margins or excludes a part of it”.
The pope made an appeal to those in possession of greater resources:
"to public authorities and to all people of good will who are working for social justice: never tire of working for a more just world, marked by greater solidarity!” he said.
He insisted more needed to be done to bridge the gap between rich and poor at the root of social injustice, in what seemed a clear reference to the Brazilian situation, and the forcible ‘pacification’ of a few of the favela slums.
The previous popes may have had difficulties with the priests and bishops who had problems with the rich church and the poor population. this pope also wants the church getting closer to the people. It would even be nice if the Catholic church could get rid of clericalism and  the mundane uttered Pope Francis.
He compared the purity of the Catholic faith with the blended fruit drinks popular in Brazil:
 “Please, don’t blend faith in Jesus. There are apple shakes, orange shakes, banana shakes, but, please, don’t drink a ‘licuado de fe (faith shake)!’ Faith is complete!”
Francis urged the 3 million young Catholics present on the world famous beach of Copacabana, to go out and spread their faith
 “to the fringes of society, even to those who seem farthest away, most indifferent.”“The church needs you, your enthusiasm, your creativity and the joy that is so characteristic of you!” he said to applause in his final homily of World Youth Day.
It is incredible that so many youngsters can be brought to travel such far distances to come and see the pope and to spend some days with each other.This year it where two million ore than the last World Youth Day in Madrid in 2011 or the 850,000 at Toronto’s 2002 concluding Mass.
Only Pope John Paul II’s Mass during his 1995 visit to Manila, the capital of the Philippines, topped Rio’s numbers, with an estimated 5 million people taking part. Third place among papal Masses now goes to Rome World Youth Day in the 2000 Jubilee year, when 2 million people participated. A similar number attended John Paul’s final Mass in Krakow, his Polish hometown, in 1979, during his first visit to his homeland as pope.
Saturday night's vigil capped a busy day for the pope in which he drove home a message he has emphasised throughout the week in speeches, homilies and off-the-cuff remarks: the need for Catholics – lay and religious – to shake up the status quo, get out of their stuffy sacristies and reach the faithful on the margins of society or risk losing them to rival churches.
In the longest and most important speech yet of his four-month pontificate, Francis took a direct swipe at the "intellectual" message of the church that so characterised the pontificate of his predecessor, Benedict XVI. Speaking to Brazil's bishops, he said ordinary Catholics did not understand such lofty ideas and needed to hear the simpler message of love, forgiveness and mercy that was at the core of the Catholic faith.
"At times we lose people because they don't understand what we are saying, because we have forgotten the language of simplicity and import an intellectualism foreign to our people," he said. "Without the grammar of simplicity, the church loses the very conditions which make it possible to fish for God in the deep waters of his mystery."
"You are often disappointed by facts that speak of corruption on the part of people who put their own interests before the common good," Francis told the crowd. "To you and all, I repeat: Never yield to discouragement, do not lose trust, do not allow your hope to be extinguished." 
In a speech outlining the kind of church he wants, Francis asked bishops to reflect on why hundreds of thousands of Catholics had left the church for Protestant and Pentecostal congregations that have grown exponentially in recent decades in Brazil, particularly in its slums.

Nuns joined the beachfront vigil led by Pope Francis for the 28th World Youth Day in Rio de Janeiro, with many of the three million-strong crowd staying put for mass
Nuns joined the beachfront vigil led by Pope Francis for the 28th World Youth Day in Rio de Janeiro, with many of the three million-strong crowd staying put for mass

Read more: http://www.thisismoney.co.uk/news/article-2380378/Three-million-faithful-Catholics-pack-Rios-Copacabana-beach-final-Mass-Pope-Franciss-tour-Brazil.html#ixzz2aRPtYjqL

Once in a lifetime: Nuns mixed with bikini-clad young women as nearly the entire 2.5-mile crescent of Copacabana¿s broad beach in Rio overflowed with people
Once in a lifetime: Nuns mixed with bikini-clad young women as nearly the entire 2.5-mile crescent of Copacabana's broad beach in Rio overflowed with people

Read more: http://www.thisismoney.co.uk/news/article-2380378/Three-million-faithful-Catholics-pack-Rios-Copacabana-beach-final-Mass-Pope-Franciss-tour-Brazil.html#ixzz2aRPWwpgR
Enhanced by Zemanta

Sunday 28 July 2013

Lastigheid om te bidden

'Gebed is moeilijker dan ik dacht' en 'Ik zou meer tijd vrij moeten maken voor gebed'. Dit zijn opmerkingen die onder christenen regelmatig voorbij komen.
 Chuck Lawless, onderwijzer op het gebied van zending en evangelisatie, vroeg zich af waarom christenen worstelen met bidden. Hij stelde negen redenen samen, waarbij hij zich in het bijzonder richtte op kerkleiders.

Vindt hier over:

Negen redenen waarom we gebed lastig vinden



1. We willen het allereerst zelf oplossen
2. We hebben niet geleerd hoe we mogen bidden
3. Gebed is meer een ritueel dan relatie
4. Gebedsloosheid kunnen we verbergen
5. We geloven eigenlijk niet dat gebed werkt6. We ervaren onvoldoende zwakke momenten
7. We lezen de Bijbel op een eenzijdige manier
8. We hebben hoop verloren 
9. We missen de focus op het gebedsleven van Jezus 

     

Christelijke, geestelijke zaken kunnen leiden tot hoogmoed

Dick Pieterman ziet om zich heen dat ook christelijke, geestelijke zaken kunnen leiden tot hoogmoed. En daarom is het volgens hem nodig om te leven vanuit genade, "een levensprincipe dat God ons wil leren." Deze maand leidde Pieterman op conferentiecentrum De Betteld Bijbelstudies voor zowel jongeren als volwassenen over het thema 'Genade, Gods mooiste woord'.

De spreker, actief op de Bijbelschool van Nehemia Ministries, legde uit dat de Bijbel bestaat uit het oude en nieuwe verbond. "Het nieuwe verbond heeft het oude (de wet) geannuleerd. Dat verbond is afhankelijk van ons geloof in Christus. Er zijn bepaalde voorwaarden waardoor we ons kunnen verbinden met God. In het oude verbond was dat onze gehoorzaamheid. Dat is tegelijkertijd een probleem, want we zijn niet altijd gehoorzaam. De wet openbaarde dan ook de verdorvenheid van de mens. In het nieuwe verbond is onze relatie niet langer afhankelijk van het feit of we het wel of niet goed doen. Onze relatie met God is nu gebaseerd op het bloed van Jezus. En dus hoeven we niet in een kramp te zitten en kunnen we ontspannen leven."

Pieterman geeft voorbeelden over het "ellebogenwerk" dat er in de huidige kerken op valt.
 "Men kan zeggen: 'Mijn kerk is beter dan jouw kerk, want wij hebben de juiste leer' of 'Wij zijn veel charismatischer dan jullie'. Het goede kan soms nog giftiger zijn dan het kwade. Jezus had geen enkel probleem met hoeren en tollenaren, maar wel met religieuze mensen die dachten het goede te doen. Dat principe zien we in het oude en nieuwe verbond."
"De wet is door Mozes gegeven, de genade en waarheid zijn door Jezus Christus gekomen. De wet was bedoeld voor een tussenfase. Christus is het einde van de wet en zorgt ervoor dat een ander principe gaat gelden."
Wij kunnen er in komen dat hij verlangd te zien dat mensen die Jezus Christus volgen dan ook onder die genade van christus zullen vallen en er ook naar zullen leven. Naar de leer van Christus Jezus leven valt echter veel mensen moeilijker dan hij doet voorschijnen. Eerst en vooral wensen de meeste mensen vast te houden aan de tradities en geven er ook de voorkeur aan om bij een gekende of grotere kerkgemeenschap deel uit te maken.

Het is wel zo dat genade ons van eigen eer berooft, maar dan moeten wij ons in alle nederigheid aan die Genade durven onderwerpen. En onderwerping is nu net iets dat bij de meeste mensen moeilijk valt te rijmen met hun ego.

De spreker geeft toe.
 "We willen graag eer behalen door bijvoorbeeld te zeggen: 'toen ik veertig dagen had gevast, gaf God opwekking in Nederland'. Maar bij genade moeten we ons verlies erkennen. In genade kunnen we alleen roemen in Christus. Hoe ruiterlijker we ons verlies toegeven, hoe overvloediger de genade over ons leven toestroomt. Daarom is genade de kracht van God, die ons in staat stelt te leven zoals God wilt. Dit geeft mij een passie om Hem te kunnen gehoorzamen en voorkomt dat we roemen in onszelf. Genade kost de ontvanger niets en de Gever alles."