Friday 11 June 2010

Help us to recognise you this day



Almighty God,
who in our daily walk confronts us time after time,
help us to recognise you this day,
and let us continue with our eyes directed to your Kingdom.


Dutch version / Nederlandse versie > Help ons U in deze deze dag te erkennen

Help ons U in deze deze dag te erkennen


Almachtige God, die in
ons onze dagelijkse wandeling keer op keer confronteert , help ons om u deze dag te erkennen,
en dat we mogen doorgaan met onze ogen gericht naar uw Koninkrijk.


Engelse versie / English version > Help us to recognise you this day

Het woord Homoseksueel niet in de bijbel

Het woord "homoseksueel" komt niet in de Bijbel voor onder die naam, maar hoe God tegen aan kijkt is volgens bambootiger heel helder. Hij vraagt ons het onderwerp "de prijs van een hond" te beschouwen.

“Zalig zij die hun kleren rein wassen. Zij zullen recht krijgen op de boom des levens en door de poorten mogen ingaan in de stad. Buiten blijven de honden, de tovenaars, de hoereerders, de moordenaars, de afgodendienaars: eenieder die de leugen liefheeft en doet.” (Opb 22:14-15 WV78)

In de tijd van Jezus kon men voor de prijs van een hond bepaalde diensten afkopen om het seksueel genot te bevredigen.
De Wet verbood het in het toevluchtsoord binnen brengen van een gelofte om ofwel "het aanwerven van een hoer " of "het betalen van de prijs van een hond," dit laatstgenoemde verwijzend naar het aanwerven van een mannelijke homoseksueel.

(Filippenzen 3:2). . . Kijk uit voor de honden, kijk uit voor de werkers van verwonding, uitkijkende naar die die het vlees verminken. > “Wacht u voor de honden, de saboteurs, de versnedenen!” (Flp 3:2 WV78)

Allen die zoals aas etende straathonden  walgelijke dingen beoefenen, zoals sodomie, homoseksualiteit of lesbianisme, boosaardigheid en wreedheid, zijn uitgesloten van toegang tot het Nieuwe Jeruzalem.

Lees hier meer over: homosexual en vindt het vroegere artikel: Homoseksualiteit waarin wordt gewezen dat Christenen en joden die homoseksualiteit afwijzen dit doen vanuit het Bijbelse gegeven dat God de mens als man en vrouw heeft geschapen en dat alleen deze beide binnen het huwelijk seksuele gemeenschap met elkaar mogen hebben.

Het al of niet akkoord gaan om te betalen voor seksueel genot of om enkel maar de seks te bedrijven om zich te bevredigen zonder enige vorm van liefde alsook hoe men daar tegen over staat heeft ook alles te maken met moraal.
Vandaag wordt er nogal los omgesprongen met de levenshouding en de omgang met elkaar. De zeden lijken soms wel eens verwildert.Sommige mensen vinden zelfs reeds dat immorele handelingen niet moeten veroordeeld worden. Het is zelfs zo ver gekomen dat de Belgische kerkelijke overheid bepaalde handelingen van hun priesters met jongeren door de vingers hebben gezien. Ze hebben zelfs gerechtelijk strafbare feiten niet aan de gerechtelijke macht over gedragen. In vele gevallen gingen het daar niet enkele over pedofilie maar nog erger over pedofilie.

Lees meer over levenshouding, ethiek en menselijke waarden: > Wie bepaalt moraliteit?

God or a god

In one of the topics on our sistergroup Tigger2 spoke about the use of theos and Elohim in the gospel writings of John.

John
used elohim in a few scriptures to mean "a god" in its positive, subordinate, secondary sense, while he applies the title theos directly to Jesus.

>
John 10:33 The word [theos] in the NEB it reads on the basis of the Greek text:
" 'We are not going to stone you for any good deed, but for your blasphemy. You, a mere man, claim to be a god.'  Jesus answered, 'Is it not written in your own Law, "I said: You are gods"?  Those are called gods to whom the word of God was delivered - and Scripture cannot be set aside.  Then why do you charge me with blasphemy because I, consecrated and sent into the world by the Father, said, "I am God's SON"?'"
Not only do we see John using theos in its positive alternate meaning here, but we also see Jesus clarifying it.  When some of the Jews were ready to stone him because they said he was claiming to be a god (Jesus’ reply about men being called gods in the scriptures would have been nonsensical if he were replying to an accusation of being God), Jesus first pointed out that God himself had called judges of Israel gods (Ps. 82:6)!
<

Read
Tigger2 his discourse in God or a god and please do find more on this subject in:

God of gods
God is one

In Dutch / In het Nederlands kan u een nota vinden over wat Tigger2 opmerkt betreft Johannes zijn gebruik van theos en elohim in zijn geschriften > God of een god

Lees ook meer hierover in:

God versus goden
Is god drie-eenheid
Geloof in slechts één god

God of een god

De apostel Johannes is de enige Gospel schrijver die het woord theos in alle zijn betekenissen gebruikte. Het zou, dan niet moeten verrassen, dat hij ook de enige Gospel schrijver is die duidelijk de titel theos rechtstreeks naar Jezus toepast!

Johannes, zoals enkele van die oude Hebreeuwse Bijbel schrijvers van het Oude Testament die elohim in alle zijn verschillende betekenissen gebruikte, gebruikte het voor 90% om de enige ware God aan te duiden. Maar in enkele schriften gebruikte hij het om "een god" in zijn positive  ondergeschikte, secundaire zin aan te duiden. Een duidelijk geval kan in Johannes 10:33-36 gevonden worden waar Jezus becommentarieert en aan haalt van Psalm 82:6.

Het is volgens Tigger2 zeker beter hier de trinitarische-vertaling Nieuwe Engelse Bijbel (NEB)  te gebruiken omdat het duidelijk theos correct aan geeft in Johannes 10:33 ("een god") terwijl de Koning James Versie en vele andere trinitarische vertalingen dit niet doen.

Lees Tigger2 zijn discours en vindt hier over meer in:
God or a god

God of gods
God is one

God versus goden
Is God drie-eenheid
Geloof in slechts één god

Thursday 10 June 2010

Laat de vrede vandaag met jou zijn

Dat de vrede met jou is vandaag.




Laat je er op vertrouwen
dat God je daar plaats waar je behoort te zijn.


Dat de mensen rondom jou je vrienden mogen zijn.

Dat jou vrienden je mogen opnemen als engelen.

Dat als
je voeten de grond verlaten

je vleugels niet zullen vergeten hoe te vliegen.

Laat vandaag de zon schijnen in je hart

en laat anderen delen van jouw innerlijke rijkdom

zo dat vrede ook over hen mag komen.

Dierenleed en Gods Wil

Dezer dagen hebben wij op het net weer verschrikkelijke beelden van dierenmishandeling kunnen zien. Op Facebook zijn er terecht enkele petitie gaande om beleidsvoerders in de wereld andere landen te verplichten om er op toe te zien dat bepaalde visvangsten onder controle en degelijke omstandigheden gebeuren.

Zolang wij enkel planten neerhalen of dieren doden die wij echt nodig hebben om te eten om te overleven is er niets verkeerd. Zodra wij meer wegsnijden of doden dan nodig is, is het verkeerd.

In Gods Woord kunnen wij vinden dat dieren als schepsels van de Heer ook vriendelijke overwegingen werden gegeven. Indien een man een huisdier in leed zag werd vereist dat hij het hielp, zelfs wanneer het van een vijand van hem was. (Exodus 23:4, 5; Deuteronomium 22:4) er werd opdracht gegeven lastdieren niet te laten overwerken of te mishandelen. (Deuteronomium 22:10; Spreuken12:10)
De stier mocht niet gemuilkorfd worden zodat hij van de vruchten van zijn arbeid kon genieten wanneer de graankorrels werden gedorst. (Deuteronomium 25:4)

Vriendelijkheid naar wilde dieren werd ook gevoed. Een man mocht zowel de moedervogel als haar eieren niet verwijderen, waardoor hij anders de familie kon elimineren. (Deuteronomium 22:6, 7)

Een individu mocht onder huisdieren geen stier of een schaap en zijn jong op dezelfde dag slachten. Dit alles was een afschrikmiddel voor een geest van wreedheid. —Leviticus 22:28; vergelijk de overweging van God voor dieren zoals deze wordt uitgedrukt in Jonah 4:11 en Leviticus 25:4 5 7.

Engelse tekst / Read also a previous note: Kindness to animals

As long as we only cut down plants or kill animals for what we need to eat to survive nothing is wrong. As soon as we cut more or kill more then it is wrong.


Wij zijn sterfelijk en zullen tot stof vergaan

De Bijbel maakt duidelijk dat wij sterfelijk zijn:

 alleen wanneer wij dit erkennen kunnen wij waarlijk uitzien naar de behoudenis die ons daarin wordt aangeboden.

De dood komt tot eenieder van ons en er is geen ontsnappen aan.Wij kunnen er niet buiten dat ons zondig lichaam tot een punt zal komen dat het volledig zal wegrotten of op gaan tot as.




"In het zweet zult ge werken voor uw brood, tot gij terugkeert naar de grond, waaruit gij zijt genomen: gij zijt stof, en tot stof keert gij terug." (Ge 3:19 WV78)
"mens doet Gij weer worden tot stof; Gij spreekt: "Wordt weder stof, mensenkinderen!" (Ps 90:3 WV78)

"Wendt Ge uw aanschijn af, zij bezwijken, onttrekt Gij hun de adem, zij sterven: zij keren weder tot stof;" (Ps 104:29 WV78)

"3 Stelt UW vertrouwen niet op edelen, Noch op de zoon van de aardse mens, aan wie geen redding toebehoort. 4 Zijn geest gaat uit, hij keert terug naar zijn grond; Waarlijk, op die dag vergaan zijn gedachten." (Ps 146:3-4 NWV)

(#Ps 62:9) Waarlijk, de zonen van de aardse mens zijn een ademtocht,

(#Isa 17:5-6) 5 Dit heeft Jehovah gezegd: Хervloekt is de fysiek sterke man die op de aardse mens vertrouwt en die werkelijk vlees tot zijn arm stelt en wiens hart zich van Jehovah zelf afkeert. 6 En hij zal stellig worden als een eenzame boom in de woestijnvlakte en zal niet zien wanneer het goede komt, maar hij moet in verschroeide plaatsen in de wildernis verblijven, in een ziltachtig land dat niet bewoond is.

(#Job 12:10 In wiens hand de ziel is van al wat leeft En de geest van alle menselijk vlees?

(#Ps 104: 29) Verbergt gij uw aangezicht, zij raken ontsteld. Neemt gij hun geest weg, zij blazen de laatste adem uit, En tot hun stof keren zij terug.

(#Ec 8:8) Geen mens heeft macht over de geest, om de geest tegen te houden; noch is er enige heersende macht op de dag van de dood; noch is er enig verlof tijdens de oorlog. En goddeloosheid zal geen ontkoming verschaffen aan hen die zich eraan overgeven.

(#Ps 90:3) Gij doet de sterfelijke mens tot gruis terugkeren, En gij zegt: Кeert terug, GIJ mensenzonen."

(#Ec 3:20) Allen gaan naar één plaats. Zij zijn allen uit het stof ontstaan, en zij keren allen tot het stof terug.

(#Job 34:15) Zal alle vlees te zamen de laatste adem uitblazen, En de aardse mens, die zal regelrecht tot het stof terugkeren.

(#Job 14:10 Maar een fysiek sterke man sterft en ligt overwonnen neer; En een aardse mens blaast de laatste adem uit, en waar is hij?

(#Job 17:11) Mijn eigen dagen zijn voorbijgegaan, mijn eigen plannen zijn verscheurd, De wensen van mijn hart.

(#Ec 9: 4-6) 4 Want met betrekking tot een ieder die met alle levenden verenigd is, bestaat er vertrouwen, omdat een levende hond beter af is dan een dode leeuw. 5 Want de levenden zijn zich ervan bewust dat zij zullen sterven; maar wat de doden betreft, zij zijn zich van helemaal niets bewust, ook hebben zij geen loon meer, want de gedachtenis aan hen is vergeten. 6 Ook hun liefde en hun haat en hun jaloezie zijn reeds vergaan, en zij hebben tot onbepaalde tijd geen deel meer aan iets wat onder de zon moet worden gedaan.

(#Ro 5:12) Daarom, zoals door één mens de zonde de wereld is binnengekomen en door de zonde de dood, en aldus de dood zich tot alle mensen heeft uitgebreid omdat zij allen gezondigd hadden.


"13 Welaan nu, GIJ die zegt: „Vandaag of morgen zullen wij naar deze stad trekken en daar een jaar doorbrengen, en wij zullen zaken doen en winst maken", 14 terwijl GIJ niet weet wat UW leven morgen zal zijn. Want GIJ zijt een nevel, die voor een korte tijd verschijnt en dan verdwijnt. " (Jas 4:13-14 NWV)


- - -

(#Job 14:1) De mens, uit een vrouw geboren, Leeft korte tijd en is verzadigd van beroering.

(#Ps 39:5) Zie! Gij hebt mijn dagen slechts weinige gemaakt; En mijn levensduur is als niets voor uw ogen. Waarlijk, iedere aardse mens, ook al staat hij vast, is niets dan een ademtocht. Sela.

(#Ps 39:6) Waarlijk, als een schaduwbeeld wandelt een man rond. Waarlijk, tevergeefs zijn zij onstuimig. Men stapelt dingen op en weet niet wie ze zal vergaren.

(#Ec 6:12) Want wie weet wat voor goeds een mens in het leven heeft gedurende het getal der dagen van zijn ijdele leven, wanneer hij ze doorbrengt als een schaduw? Want wie kan de mens vertellen wat er na hem zal gebeuren onder de zon?

(#Ps 90:10-12) 10 De dagen van onze jaren zijn op zichzelf genomen zeventig jaren, En indien wegens bijzondere kracht, tachtig jaren; Toch is dat waarop ze aandringen moeite en schadelijke dingen; Want het zal stellig snel voorbijgaan, en wij vliegen heen. 11 Wie kent de sterkte van uw toorn En uw verbolgenheid overeenkomstig de vrees voor u? 12 Toon [ons] hoe onze dagen eigenlijk te tellen Dat wij een hart van wijsheid bekomen.

(#Ps 102:3) Want mijn dagen zijn ten einde gelopen net als rook, En mijn beenderen zelf zijn roodgloeiend gemaakt als een vuurhaard.

(#Ps 119:83) Want ik ben geworden als een leren zak in de rook. Uw voorschriften ben ik niet vergeten.

(#1Pe 24:24-24 24) Want „alle vlees is als gras, en al zijn heerlijkheid is als een bloesem van het gras; het gras verdort, en de bloem valt af, 25 maar wat Jehovah zegt, blijft in eeuwigheid".

The way God sees us




God sees you not as you are
but as it is the intention that you become. 


“Thou shalt also be a crown of beauty in the hand of Jehovah,
and a royal diadem in the hand of thy God.” (Isa 62:3 ASV)


Dutch version / Nederlandse versie > Zoals God ons ziet

Zoals God ons ziet


God ziet u niet zoals u bent
maar zoals het de bedoeling is dat u wordt.

“U zal ook een sierlijke kroon zijn
in de hand van Jehovah,
en een koninklijke diadeem in de hand van uw God.”
(Jeaja 62:3)


Engelse versie / English version  > The way God sees us