Tuesday 26 April 2011

Objects of God’s final wrath

Do you know which are the objects of God’s final wrath?

The modern nation of Jordan scripturally is Ammon, Moab and Edom, as in Isaiah 11:14: But they shall fly upon the shoulders of the Philistines toward the west; they shall spoil them of the east together: they shall lay their hand upon Edom and Moab; and the children of Ammon shall obey them.

These days we remembered that the Lamb of God has given itself on the slaughterbank. Today we can see that the Lamb’s throne shall be David’s throne and shall be in Jerusalem!

Albeit the offspring of Abraham’s family the Jordanians drifting toward normalizing relations with Iran have always resisted the God of Jacob in every way.

Read more how God has given the throne to a man of flesh and blood and that His kingdom should have no end.

  1. The Bible And Israel Of The Future
  2. The Bible And Jordan Of The Future
  3. The Bible And Lebanon Of The Future

Monday 25 April 2011

A cheerful heart filled of hope good medicine


A Jewish proverb observes,

"A cheerful heart is good medicine, but a crushed spirit dries up the bones."

Paul, a first-Century follower of Jesus, emphasized hope:

"May the God of hope fill you with all joy and peace as you trust in him, so that you may overflow with hope. . ."


Dutch version / Nederlandse versie: Een vrolijk hart vol van hoop goed medicijn
+++
2015 August update:

Een vrolijk hart vol van hoop goed medicijn


Een vrolijk hart dat volledig gevuld is met de hoop
die bevestigd is met de verrijzenis van Jezus Christus is het beste medicijn.
Een Joods gezegde merkt op,
"Een vrolijk hart is een goed medicijn, maar een verpletterde geest droogt de botten op".
De apostel Paulus, een eerste-eeuw aanhanger van Jezus, benadrukte de hoop:
"Mag de God van hoop u met alle vreugdes en vrede vullen zoals u op hem vertrouwt,

zodat u kunt overstromen met hoop . . . ".


Engelse versie / English version: A cheerful heart filled of hope good medicine

Sunday 24 April 2011

Moreel relativisme

Paus Benedictus XVI gebruikte de term ‘dictatuur van het relativisme’ toen hij, Jozef Ratzinger, nog net geen paus was, maar deken van het kardinalencollege bij de opening van het conclaaf, net na de dood van Johannes Paulus II.

Vincent Kemme bespreekt dit als een bioloog die zich in de theologie en in de filosofie heeft laten bijscholen, onder meer door de Jezuïeten van St. Michel in Brussel en door bestudering van de grote teksten van de Kerk. Hij kijkt door een bril naar een door een goede God geschapen werkelijkheid van liefde en waarheid waarin wij kunnen leven, die ons zomaar geschonken wordt en die ons alle middelen aanreikt om een waarlijk goed en gelukkig leven te leiden.

Volgens Kemme is het bestaan zelf er nu eenmaal met niet bijzondere mensen die toch ervaringen in hun leven kunnen opdoen van het bestaan en de persoonlijke liefde van een levende God, een God die het niet te druk heeft in de hemel om zich op gepaste momenten aan ons te openbaren, ook al houdt hij zich tegelijk ook wat schuil voor ons.

Of het nu vanuit de wetenschappelijke benadering of vanuit de godsdienst is dat wij waarheid der dingen in redelijkheid kunnen of willen kennen of er toch maar van af dwalen. "De mens heeft het vermogen de waarheid te kennen, maar op de een of andere manier slaagt hij er steeds in om zich er van af te laten brengen, naar de verkeerde stemmen te luisteren, Eva naar de slang, wij naar het atheïsme en agnosticisme van onze tijd. We slaan andere wegen in slaan die ertoe leiden dat we zelfs het bestaan van de waarheid te ontkennen. Alles zou betrekkelijk zijn, alles is relatief. Einstein heeft inderdaad aangetoond dat alles relatief is – tijd, ruimte, materie en energie, daaruit onze kosmos is opgebouwd – maar dan had hij het wel over de binnenwereldlijke, geschapen, orde en niet over God." schrijft Kemme die ook verder in gaat op één van onze belangrijke hoofdgedachten, namelijk dat er zonder vrijheid  er geen ethiek is, zoals we bij de dieren kunnen vaststellen. "Ons verstand en de zintuigelijke waarneming, dat is waar we het mee moeten doen. "

Hij geeft een mooi beeld van wat wij zonde noemen, of het afwijken van het goede doen. De keuze die wij zelf moeten maken en de gevaren omtrent het democratisch willen maken en afschuiven op de anderen of de gemeenschap wordt naar voor gebracht.Of het nu het individu of de gemeenschap is die er zal over gaat beslissen zijn wij vandaag in een toestand gekomen waarbij alles omtrent God, de waarheid en het goede in twijfel wordt getrokken, irrelevant of onbestaand verklaard. We zijn terecht gekomen in een moreel relativisme.

De auteur laat zien dat ‘Deconnectie’ tussen God en de mens gepaard gaat met beschadiging van ons ‘beeld van God zijn’, ‘persoon‘ zijn waardoor wij vrijheid verliezen, persoonlijk en als mensheid. "Niet voor niets spreekt de Bijbel van de zonde (en de eerste zonde is afgekeerd te zijn van God) als een slavernij. De vrije wil stelt de mens niet alleen in staat te doen wat hij wil, zoals wij dat vaak iets te simpel verstaan, maar juist ook om het goede te doen. Het goede niet doen blijkt altijd een vorm van van verslaving met zich mee te brengen. Een van de eerste dingen die de boze ons lijkt af te willen pakken is onze vrije wil, omdat we daarmee op een verstandige manier het goede zouden kunnen doen."

De schrijver gaat verder in op
  1. de plaats van de mens in de schepping.
  2. het ‘gender-denken’,
  3. de menselijke seksualiteit
  4. en verlies aan objectieve waarheid in de wetenschap
  5. ons leven hier op aarde
  6. het belang van die levende natuur
  7. het Wereld-bevolkingsvraagst
  8. de morele relativiteit
alsook
  1. Relativisme in het geloof zelf.
  2. Relativisme in de filosofie
  3. Realivisme in de cultuur
  4. Realivisme in de wetenschap
  5. Realivisme in de moraal
Verder brengt hij concrete maatschappelijke tendensen die iets van die dictatuur van het relativisme laten zien naar voor.

Lees >

De Dictatuur van het Relativisme – deel 1


De Dictatuur van het Relativisme – deel 2


De Dictatuur van het Relativisme – deel 3


Saturday 23 April 2011

Een Konijn dat Paaseiren legt

Waar haalt men het vandaan dat een konijn eieren zou leggen?

Morgen, paaszondag voor velen, zal dat de traditie zijn om overal eieren te verstoppen. Het zal een gezellig samen komen zijn en chocolade smullen zijn. Maar kunnen ware Christenen hier werkelijk aan mee doen?

Morgen, en niet op de 14de van Nissan, vieren verscheidenen wat zij "Pasen" noemen. Enkele christenen nemen aan dat het feestmaal van de Pascha komt. Voor vele is Pasen de volgende belangrijke vakantie of gebeurtenis na Kerstmis.

Sommige jaren na de dood van Jezus werden oude heidense feesten  als kerkfestivals geïntroduceerd met verandering van naam en eredienst door zo genoemde Christenen. Ongeveer in 405 van de huidige tijdrekening kwamen meer afbeeldingen van heiligen en martelaren in de kerken, eerst als monumenten, maar dan volgde snel de heiligenverering, alhoewel God en zijn zoon Jezus duidelijk hadden gemaakt dat enkel God mocht aanbeden worden.
Jesse Lyman Hurlbut, een belangrijk auteur in de protestante stroming erkent dat over de periode tussen 313 GT en 476 GT de vorm en ceremonies van het heidendom geleidelijk in de eredienst kropen. (Zoals u ook in het opkomende artikelen bij  de Belgische Bijbelstudenten op WordPress zal kunnen vinden)

Alle geleerden staan toe dat het woord "Pascha" waarvan het woord "Pasen" is vertaald correct weergegeven kan worden als "Passover" of "Pascha" en totaal geen relatie heeft met het Katholieke Pasen. En, praktisch herkennen alle geleerden dat het woord "Pasen" eenvoudig een afleiding van de naam van de oude godin Ishtar of "Isis" is, de godin van seks en vruchtbaarheid van het oude Midden-Oosten. Het woord "Pasen" is geen betrouwbare vertaling volgens de Heilige Schrift, hoewel het verkeerd als Pasen (Easter in de KJV) van het oorspronkelijke woord pascha is vertaald, welk 'Pascha' is. In de oude Angelsaksische mythe heeft men de godin Eostre/Ostara/Astarte, enz., welke geassocieerd wordt met de lente en vruchtbaarheid, de maan en ook en verpersoonlijking is van de stijgende zon. Het gaat daar om het feest voor de begroeting van de wederkerende zon

Of het nu klokken zijn die eieren overal rondstrooien of konijnen of paashazen die vreemd genoeg eieren zouden leggen is het allebei volledig onnatuurlijk. Het is natuurlijk dat oude heidense gebruik   waar "paaseieren" vandaan komen — de heidense eredienst van seks en vruchtbaarheid.

Wij als Christenen moeten ons er echt over beramen of wij aan dat heidense gebruik willen deelnemen. Wij zouden moeten weten dat Jezus ons verduidelijkt heeft hier van af te houden.
Ware Christenen zouden zich aan die heilige dagen moeten houden welke God heilig maakte. En wij zijn genoodzaakt het voorbeeld van Jezus en de oorspronkelijke apostels te volgen en zoals hen te doen.
Kijken wij even naar Paulus brief aan de Efeziërs: “Want Hij heeft ons zijn geheim raadsbesluit doen kennen, de beslissing die Hij in Christus had genomen. ter verwezenlijking van de volheid der tijden: het heelal in Christus onder een hoofd te brengen, alle wezens in de hemelen en alle wezens op aarde, in Hem. In Christus hebben wij ook ons erfdeel ontvangen, daartoe voorbestemd door de beschikking van Hem die alles tot stand brengt naar het besluit van zijn wil,” (Efeziërs 1:9-11 WV78)
Laten wij er daarom werkelijk naar leven om door onze eenheid met Christus het eigendom van God waardig te mogen zijn. God zowel als zijn zoon hebben ons steeds duidelijk gemaakt ons af te houden van afgoderij en daar mee verwante zaken. Een heidens feest is voor God iets afgrijselijk en is dan zeker iets waar wij niet aan moeten mee doen.

Ook moeten wij kinderen niets wijs maken en het vertrouwen van geloofwaardigheid wegnemen door onzinnige verhalen als werkelijk te gaan voor stellen, zoals klokken die eieren zouden gooien of konijnen die niet konijnen jongeren maar eieren leggen.

De Levende Kerk van God heeft een artikel geplaatst op het internet dat veel Christenen eens in overweging zouden moeten nemen. Zij waarschuwen betreft het belang zich te herinneren wat aan het einde van het menselijke leven van Jezus gebeurde en wat hij duidelijk deed en wat hij aan spoorde. Jezus hield zich aan het Joodse Pascha en voor ons is het belangrijk die handeling die hij die avond deed in herinnering te nemen. Het Breken van het Brood en het nemen van de Beker wijn waarover hij zei dat iedereen dit ter herinnering moest doen, vormt het hoogtepunt van de bevestiging van het Nieuwe Verbond en Hét feest dat wij zouden moeten vieren.  en dat zou dan ook op die dag moeten gebeuren welke Jezus gebruikte, namelijk 14 Nisan.

Een Engelse versie over dit eireleggende konijn kan u vinden op onze zustersite: Christadelphians.multiply.com in het artikel: Peter Cottontail and a Bunny laying Eastereggs
Wees wel voorzichtig als u klikt op de linken in het artikel van de Living Church of God

Easter Bunny or Eostre Hare

. Ga eerst na dat uw Viruschecker updated is.
So before you click on the links in the article of Church of God check your virus program that it is updated. It was good  my Avast blocked it.

Easter Bunny or Eostre Hare

Most people are familiar with British author Beatrix Potter’s The Tale of Peter Rabbit. Many are also familiar with the children’s song, “Here comes Peter Cottontail.” It’s part of the Easter holiday celebrations. Where did Easter come from, and what does the rabbit have to do with Easter celebrations? Surprisingly, more than meets the eye! Read more »

Peter Cottontail and a Bunny laying Eastereggs

Flemish version / Vlaamse versie: Een Konijn dat Paaseiren legt

Where does one gets it from that a rabbit would lay eggs ? 

Tomorrow, Easter Sunday for many, will be that tradition to conceal eggs everywhere.  It will be a pleasant coming together and a chocolate feast.  Only can Christians participate really at that festival? 

Tomorrow, not on the 14th of Nissan, some celebrate what they call 'Easter'. Several Christians take it as the feast coming from the Pascha. for many Easter is the next important holiday, after Christmas.

Some years after Jesus' dead old heathen feasts became church festivals with change of name and worship by so called Christians. About 405ad images of saints and martyrs began to appear in the churches, at first as memorials, then in succession revered, adored, and worshipped. Jesse Lyman Hurlbut, a mainstream Protestant author, writing about the period between 313ad and 476ad acknowledges that the forms and ceremonies of paganism gradually crept into the worship. (As you also shall be able to find in the coming up articles on Belgian Biblestudents WP)

All scholars concede that the word "Pascha" from which the word "Easter" is translated is correctly rendered "Passover" and has no relation to Easter whatsoever. And, virtually all scholars recognize that the word "Easter" is simply a derivation of the name of the ancient goddess Ishtar or "Isis"—goddess of sex and fertility of the ancient Middle East. That, of course, is where "Easter eggs" come from—the pagan worship of sex and fertility.

"The word “Easter” is not in any reliable translation of the Bible, though it has been incorrectly translated as Easter (KJV) from the original word pascha, which is Passover.
In ancient Anglo-Saxon myth, the goddess Eostre/Ostara/Astarte, etc., is associated with the spring and fertility, the moon, and also personifies greeting the rising sun. To amuse children, Eostre changed her pet bird into a hare that layed brightly coloured eggs which the goddess gave to the children. Saxons held the pagan festival for Eostra on the vernal equinox, the beginning of spring."

Also we must make children nothing wise and take away our credibility through inept stories which we would present for real,  like clocks which would throw eggs or rabbits that would lay eggs. 

The Living Church of God has placed an article on the internet lots of Christians should took under consideration. They warn about the importance to remember what happened at the end of Jesus' human life and what he clearly did and instigated. Jesus observed the Passover and for us it is important that he that evening Break the Bread and took the Cup and said to all present to do it in remembrance.

> Easter Bunny or Eostre Hare By Roger Meyer


Warning: be carefull before you link to the article links in the Living Church of God Website: Compared to the past, when email was the key method for spreading viruses and spyware, now more than 80% of malware spreads via the internet. In fact, latest avast! Virus Lab research shows that 99% of it spreads through legitimate websites, with only 1% coming from suspicious or ‘dodgy’ sites. Personal information can be stolen in transit by spyware such as keyloggers and via infected websites through insecure internet connections. While internet users sometimes have the option of selecting secure DNS or HTTPS connections, multiple layers within many sites make this a complicated process. This security vulnerability is most critical for people that extensively shop and bank online.
The link URLS in the article were one from the 68,152 infected websites discover. So before you click on the links in the article of Church of God check your virus program that it is updated. It was good  my Avast blocked it.

Thursday 21 April 2011

Onzeker over relevantie Bijbel

Engelse versie / English version: Unsure about relevance Bible

Misschien bent u onzeker over de relevantie van de Bijbel en beschouwt u het als slechts een ander boek in uw taal. Maar zijn de woorden die het de mensheid heeft geschonken niet zo veel specialer dan het gewone dagelijkse woord bracht?

Wij zijn bewust dat velen zeggen dat de Bijbel een geweldig bedrog, een hoax is. In welke mate zou het een vervalsing zijn en van wat?
Maar durfden dezen die er mee lachten het aan om die geschriften eens van dichterbij te gaan bekijken en ze te gaan bestuderen betreft hun waarachtigheid en geetrouwheid?
Hebben zij die er zo laaghartig en zwansend over doen het aangedurt om de Bijbel te onderzoeken? Hebben zij ook niet gecontroleerd dat het een bericht of waarschuwing met een geweldige relevantie en hulp zou kunnen zijn?

U zou naar het bewijs moeten kijken voor u beslist of de Bijbel al of niet waard is om er naar te kijken.

Kijk even naar de unieke wijze waarop gelijkaardige ideeën en principes door de verschillende boeken van de Bijbel lopen, die onze begrippen of inzichten kunnen versterken terwijl wij groeien.

Hebt u de antwoorden naar levensvragen gevonden  zoals:

* Waarom is er iets in plaats van niets? * Is er een speciaal schepsel dat Hem of zichzelf God van goden kan noemen? Wie is het? * Hoe legt u menselijke natuur uit? * Waarom moeten wij lijden? * Wat gebeurt na een persoon zijn of haar dood ? * Hoe stelt u het juiste en het verkeerde vast? * Hoe weet u dat u het weet?

Vind meer /
Find out more on:

  1. > Lifes big questions
  2. > What is the evidence that the Bible is special?

Unsure about relevance Bible

Dutch version / Nederlandse versie: Onzeker over relevantie Bijbel

Perhaps you are unsure about the relevance of the Bible and do you consider it as just an other book in your language. But are the words which it brought over humankind not so more special then the ordinary daily word?

We are aware that many say that the Bible is a great hoax. But did those who laugh at it did dare to have a closer look at it. Did they dare to investigate it?
Have they not checked that it also could be a message of great relevance and help?

You should look at the evidence before you decide whether or not the Bible is worth looking at.

Have a look at the unique way similar ideas and principles run through the different books of the Bible, enhancing our understanding as we go.

Did you find the answers to life questions as:

  • Why is there something rather than nothing?
  • Is there some special creature that can call Him or herself God of gods? Who is it?
  • How do you explain human nature?
  • Why do we have to suffer?
  • What happens to a person at death?
  • How do you determine right and wrong?
  • How do you know that you know?


Find out more on:

  1. > Lifes big questions
  2. > What is the evidence that the Bible is special?

Zeg het toch maar

'Dank God' (Romeinen 7:21; 1 Korinthiers 1:14) zeggen velen dat dit of dat niet gebeurt is. Beter zouden ze dit ook wel kunnen doen als er iets niet gebeurd is. Ook al durven zij wel eens zeggen dat het 'meer is dan een hart kan wensen' (Psalm 37:7) en zouden zij niet mogen 'oordelen naar het voorkomen' (Johannes 7:24) en worden velen 'getrokken door de liefde voor het geld' (1 Timotheus 6:10) en blijven achter met een gebroken hart (Psalm 34:18) de 'boom van het leven' niet vindende (Openbaring 22:2)

Herkent u deze uitspraken? Zij waren reeds te vinden in de Oude Handschriften die werden gebundeld als de Boeken der boeken voor hen die willen zien. In de Bestseller aller tijden kan u veel zinswendingen en spreuken vinden die algemeen uit de Bijbel in het gewone taalgebruik zijn opgenomen.
De Engelse taal is zo doorspekt van woorden die wij in de 400 jaar geleden vertaling konden vinden.

> King James Bible the source of many phrases and sayings which we still use in our daily conversation.   

Find more in : The Bible said it first

Forbidden fruit

Most of us do know about 'forbidden fruit' (Genesis 3:) and don't want to be a 'scapegoat' (Levites16:8,10:26). We all want to be in the 'the land of the living' (Psalms 27:13, 142:5; Isaiah 53:8) and 'from strength to strength'  (Psalms 84:7) we want to go forwards, sometimes hoping that it would be 'for ever and ever' (Psalms 45:1-2, 21; Daniel 2:20; Revelation 11:15). But  how we turn it we are often 'lost sheep' (Matthew 10:6, 15:25) who need their 'daily bread' (Luke 11:3) as 'busybodies' (2 Thessalonians 3:11; 1 Timothy 5:13) we are not 'lukewarm'  (Revelation 3:16) to find the 'tree of life'  (Revelation 22:2).
Psalm 137
Psalm 137 (Photo credit: Mouse)


Can you find the phrases which are word for word as they appear in the KJV Bible?

Have a look and find out more phrases which we use in our common language who were used many years ago in the Word of God.

Find out more: The Bible said it first

 
Enhanced by Zemanta